Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

602666 Wisselen Van Voeding

• Auteur

Mijn dochtertje heeft de laatste tijd erg veel last van krampjes. We hebben al verschillende dingen geprobeerd, zoals flesjes maken met barleduc en druppeltjes toevoegen (sap simplex). Lijkt echter allemaal niet te werken. Bovendien heeft ze niet alleen last van krampjes, maar is ze bij haast alle voedingen erg onrustig. Laat de fles los, lijkt net alsof ze de hele tijd aan het duwen is (poepen), maar is niet zo. Drinkt flesjes ook niet altijd leeg.

Wat kan ik nu nog doen? Wisselen van voeding en kan dat zomaar?

#3384960 Quote

Hoe oud is je dochtertje??
    Ik zou persoonlijk niet te snel wisselen van voeding.
    Welke fles gebruik je?

#3384962 Quote

Mijn dochtertje is 7 weken vandaag, we gebruiken de dodi fles met   een 3 standen speen. Heeft ze tot nu toe altijd prima mee gedronken. Al verschillende flesjes geprobeerd en dit bleek voor haar de beste te zijn. Andere flesjes die we uitgeprobeerd hebben waren voor haar niet goed. Ze had dan binnen enkele minuten de fles leeg.

#3384963 Quote

Heey,

Mijn dochter esmee heeft ook altijd nog last van krampjes.
    Ze is nu 8 weken en een uur na de voeding begint ze te huilen van de kramp.
    Nu ben ik vandaag begonnen met andere voeding.
    Ik gaf haar altijd friso en nu ben ik aan het mixen met nutrilon.
    Ze heeft nog geen kramp gehad en slaapt heerlijk en is niet meer onrustig..
    Meestal moeten ze 2 weken wennen aan andere voeding, esmee heeft altijd friso gehad en had nog vaak kramp dus vond het tijd om wat anders te proberen en tot nu toe werkt het erg goed.
    Doe nu 120 water en 2 friso en 2 nutrilon..
    Ik zal als ik jou was ook iets anders proberen, succes.

groetjes simone

#3384973 Quote

Hi,

Wat ik gelezen heb, is dat je niet te snel op andere voeding over moet gaan. Dan kunnen de darmpjes van je kleine helemaal van slag raken. Wij zijn bezig met het afbouwen van borstvoeding naar flesvoeding en onze uk heeft ook nogal last van krampjes. Hij krijgt al hyperallogene voeding, ivm allergiën in de familie. Hyperallogene voeding zou voor minder krampjes moeten zorgen, maar als ik zo zijn buikje voel en hoor… Zielig!

Nu ben ik begonnen met venkeldruppels van Daro. Speciaal voor baby's. Dit las ik in een blad en heb ze gekocht bij de drogist. Het lijkt te helpen. De krampjes lijken minder te worden. Ik weet het nog niet zeker, omdat we er pas 2 dagen mee bezig zijn. Maar van bijna een hele dag wakker zijn en huilen van de pijn, zijn we al naar (gemiddeld) een halve dag huilen van de pijn.

Wat je ook kan proberen is cinababy van VSM. Helpt ook bij veel baby's. Niet bij die van ons.

Verder leggen wij, ten tijde van de krampjes, een warme kruik  tegen zijn buikje. Of we warmen een hydrofielluier op in de magnetron en wikkelen die om hem heen. Dan masseren we zijn rug en buikje en soms leggen we hem even op zijn buik in de box of bed. De druk op zijn buikje schijnt de pijn te verlichten. Als hij erg overstuur is geworden van het huilen, dan gaan we met hem douchen en gebruiken daarna bodylotion met lavendel (van Natusan). Dan slaapt hij toch weer rustiger.

Sterkte er mee.

Gr. Tamara.

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen