Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

602667 Hoe Vaak Bv Geven

• Auteur

Hoi dames,
    Onze dochter Elvira is nu 12 dagen jong. Ik geef bv. Maar on de hoeveel uur zou ik wat moeten geven? Ik geef nu om de drie uur en snachts komt ze een keer. Ik voed niet
    op verzoek maar gewoon als het tijd is.
    Ze woog 7 pond bij de geboorte. Wanneer zou je om de 4 uur kunnen gaan voeden?
    Mijn zoon kreeg fv dus dit is nieuw voor mij.
    Alvast bedankt.
    Groetjes Melanie

#3384964 Quote

Hoi,
    Ik kan alleen zeggen dat mijn zoontje pas met ongeveer 5 maanden om de vier uur om voeding vroeg….. maar misschien zijn er kinderen die dit al eerder deden?
    Je kindje lijkt mij nog een beetje jong om vier uur tussen de voedingen te laten… je borstvoeding moet toch eerst helemaal goed op gang komen en je kindje moet goed effectief en krachtig gaan drinken voordat je kunt gaan denken aan meer tijd tussen de voedingen. Maar waarom wil je eigenlijk naar minder voedingen als ik vragen mag?
    Veel geluk met je kindje!

#3384967 Quote

Hoi, mij lijkt het ook wel erg snel om naar 4 uur te gaan. Om de 3 uur voeden is al heel netjes. Als je vragen hebt over het voeden kun je je vraag altijd stellen op http://www.borstvoedingsforum.nl daar haal ik ook heel veel informatie vandaan, en Thijs is ons derde kindje, je leert altijd weer bij. De oudste 2 heb ik 11 maanden gevoed, en Thijs wordt nu 8 maanden. Heel veel succes met voeden, ik hoop dat je lang en met veel plezier doorgaat. Groetjes Wendy

#3384968 Quote

Waarom voed je niet op verzoek als ik vragen mag?
    Dat schijnt voor de borstvoeding toch echt het beste te werken. Op die manier wordt de melkproductie precies afgestemd op je vraag van je kindje.
    Ik geef inmiddels al zo'n 6,5 maand bv op verzoek en heb dat ook vanaf het begin af aan zo gedaan.
    Mijn dochter laat er vanzelf wat meer tijd tussen zitten als ze er aan toe is en zo kom je ook vanzelf op minder voedingen uit.
    Op verzoek voeden kan trouwens ook best soms op jouw verzoek zijn hoor als dat een keertje handiger uitkomt, hoeft niet alleen maar op verzoek van je kindje te zijn.

Karin, mama van Hannah (20-11-2006)

#3384971 Quote

Hoi,

Mijn dochter is inmiddels alweer 7,5 maanden. Wat gaat dat snel he..
    Ik geef nu nog 2 maal BV en voor de rest eet ze al lekker mee.
    Ook ik heb BV op verzoek geprobeerd maar hier werkte het niet, als het aan Iris lag dan kreeg ze echt om de 1,5 a 2 uur.
    Toen heb ik er meer BV op mijn verzoek van gemaakt. Het was maar net hoe vroeg zij 's morgens voor de eerste voeding kwam en van daaruit kreeg ze dan om de 3 uur. Dit werkte voor ons het beste.
    Nu inmiddels heeft ze ongeveer vaste tijden met natuurlijk wel een beetje speling.
    Succes met de BV!!

#3384972 Quote

Hoevaak —> toch zeker 9 keer per 24 uur met 12 dagen!
    Om de hoeveel tijd—> hangt er vanaf wat je kindje vraagt. Als ze er overdag langer tussenhield maakte ik haar wakker na 3 uren, zodat ze 's nachts een wat langere ruk kon maken.

Mijn meisje is nu 4 maanden en drinkt 6 keer per dag, om de 3 uur wil ze en 's avonds wil ze 2 keer om de 2 uur!!! Dus zeker niet om de 4 uur. Dan honger je je kindje uit lijkt me 🙁

Ga dus echt van je kindje uit. Jij eet en drinkt toch ook als je honger hebt? Dan laat je jezelf toch ook niet nog 1 of 2 uur wachten?

read more image Lees ook: Voedingsschema baby: het eerste jaar

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen