Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

602673 Nu Ook Hier Een Flesweigeraar Hebben Jullie Tips

• Auteur

Dag dames,

Zoals de titel al aangeeft wil onze dochter de fles niet meer. Ze heeft altijd prima uit de fles gedronken, maar  sinds we hem in april een poosje  niet meer hebben gegeven (dom dom dom weet ik nu) weigert ze de fles.
    Ik doe dus alweer meer dan een maand alle voedingen. Maakt op zich niet zo uit, maar nu begin ik halverwege juli met een nieuwe baan, dus dan moet het wel…

We proberen het meerdere malen per week maar ze wordt erg driftig. We hebben een Tommee Tippee maar dat is schijnbaar niet goed genoeg. Moet ik nu echt haar niets anders geven dan de fles zodat ze vanzelf wel moet? Dat vind ik zo zielig.

Ik hoop zo dat jullie tips hebben!
    Alvast bedankt!

Gr Irene

#3385043 Quote

Mijn zoontje wilde ook de fles niet na ruim 6 maanden exclusief borstvoeding. Ik ging weer werken en ik wilde hem gekolfde melk geven…….
    De weken voorafgaand aan het werk ben ik al begonnen met oefenen. Ik dacht nog: "Ach, dat pakt ie zo…..".   Niet dus!
    Na weken af en toe en niet dwingend geoefend te hebben begon ik hem toch wel te knijpen. Toen heb ik op een dag besloten om hem niets anders meer te geven….
    De hele ochtend  door de fles aangeboden, meneer wilde hem niet, wegduwen, huilen, krijsen, kokhalzen…. totdat hij honger kreeg. Inderdaad vond ik dit ook best zielig maar na een paar uur…. hij pakte de fles alsof hij nooit anders gedaan had. Daarna ook nooit meer last gehad van flesweigeren.
    Succes!

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen