Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

602676 Gekookt Water

• Auteur

hoi hoi!

Hoe zat het ook al weer met het gebruik van gekookt water voor het bereiden van de voeding? Tot welke leeftijd moet je dat doen? Ik kan het nergens terug vinden.

groetjes,
    Sabine

#3385018 Quote

Hoi,
    Je hoeft gelukkig helemaal geen gekookt water te gebruiken voor babyvoeding.
    In Nederland is de kwaliteit van het kraanwater dusdanig goed dat je gewoon koud
    kraanwater kan gebruiken. Dat dan in magnetron of flessenwarmer verwarmen.
    Scheelt weer een heleboel werk.
    Alleen als je in een heel oud huis met koperen pijpen woont dan kun je beter water
    uit een pak gebruiken.
    Liefs Melanie

#3385019 Quote

Hoi
    Mijn dochter is nu 5,5 maanden en ik doe het nog steeds met gekokt water.
    Het water is NL is wel goed maar alsnog hoor je hier en daar (het laatst op het nieuws) dat er toch wel wat is en dat risico wil ik niet nemen. Dus lekker koken en bewaren. ik doe het dan in de magnetron warm.
    Groetjes

#3385034 Quote

met andere woorden: het maakt eigenlijk niet veel uit, ook dit doet iedereen weer anders!
    hihi

Sabine

#3385035 Quote

Klopt, iedereen doet het weer anders en volgens mij gaat het nog steeds goed met al die kindjes.
    Maar als je melk maakt voor de hele dag, moet je het wel met gekookt water doen.
    Ik heb ook wel eens gehoord dat je het tot 3 maanden moet koken en dat je daarna gewoon kraanwater kunt nemen. Ook heb ik hier op het forum wel eens gelezen dat water uit een pak beter is i.v.m. krampjes. Heb ik verder geen ervaring mee.
    Kunt ook een deel koken en de rest tot de juiste temperatuur uit de kraan bijvullen.
    En vraag anders eens bij je CB.

Succes!
    Marianne

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen