Hai hai allemaal,
Ik heb weer eens voor de verandring een voedingsvraagje.
Onze bink is nu precies vandaag 12 weekjes jong.
Sinds een paar weken heb ik het voedingsschema verschoven hij kreeg eerst op de volgende tijden voeding:
eerst
07:00-11:00-15:00-19:00 en de laaste om 23:00 uur. 5 x 150 water + 5 schepjes voeding
Maar omdat ik 23:00 uur erg laat vond (omdat ik zelf om 5:30 begin met werken)heb ik het schema verschoven naar de volgende tijden:
nu
07:30-11:00-14:00-17:00 en de laatse om 20:30 uur. De eerste voeding is 180 water+6 schepjes voeding,de middelste 3 zijn 150 water +5 schepjes voeding en de laaste fles krijgt hij 180 water+6 schepjes voeding en 1 schepje nitrix rijstebloem.
Hij krijgt dus ongeveer om de 3 uur voeding,maar ik heb het idee dat hij dan nog helemaal geen honger heeft!!!!
Hij drinkt wel elke fles alles helemaal op,maar ik vind er zo weinig tijd tussen zitten,soms slaapt hij nog op deze tijden en dan moet ik hem er echt voor wakker maken,en een andere x heeft hij zelfs ook zoiets van …"alweer eten"
Hij heeft ook de fles binnen 20 minuten leeg en er zit een goede speen op.
Zou ik niet over kunnen gaan op 4 voedingen en dan wat meer per fles geven?
Ik vind de laaste voeding om 20:30 uu wel erg fijn en zou dat dan ook wel aan willen houden,hij gaat tussen 21:00 en 21:30 uur naar bed.
Weet iemand nog andere schema's die jullie voor jullie kindjes gebruiken??of wie weet hier misschien een goede oplossing voor?
En dan heb ik nog een vraagje …hoe lang mag een baby van 12 weken nu eigenlijk aan 1 stuk slapen???????????
Ik weet dat pasgeboren baby's niet langer als 8 uurtjes mogen slapen tot ze 6 kilo zijn,maar hoe gaat het dan als ze zwaarder als 6 kilo zijn???
alvast super bedankt..
Groetjes van Marianne (mama van Diégo)