Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

602677 12 Weken Voedings Vraagje

• Auteur

Hai hai allemaal,

Ik heb weer eens voor de verandring een voedingsvraagje.

Onze bink is nu precies vandaag 12 weekjes jong.
    Sinds een paar weken heb ik het voedingsschema verschoven hij kreeg eerst op de volgende tijden voeding:

eerst
    07:00-11:00-15:00-19:00 en de laaste om 23:00 uur. 5 x 150 water + 5 schepjes voeding

Maar omdat ik 23:00 uur erg laat vond (omdat ik zelf om 5:30 begin met werken)heb ik het schema verschoven naar de volgende tijden:

nu
    07:30-11:00-14:00-17:00 en de laatse om 20:30 uur. De eerste voeding is 180 water+6 schepjes voeding,de middelste 3 zijn 150 water +5 schepjes voeding en de laaste fles krijgt hij 180 water+6 schepjes voeding en 1 schepje nitrix rijstebloem.

Hij krijgt dus ongeveer om de 3 uur voeding,maar ik heb het idee dat hij dan nog helemaal geen honger heeft!!!!
    Hij drinkt wel elke fles alles helemaal op,maar ik vind er zo weinig tijd tussen zitten,soms slaapt hij nog op deze tijden en dan moet ik hem er echt voor wakker maken,en een andere x heeft hij zelfs ook zoiets van …"alweer eten"
    Hij heeft ook de fles binnen 20 minuten leeg en er zit een goede speen op.

Zou ik niet over kunnen gaan op 4 voedingen en dan wat meer per fles geven?
    Ik vind de laaste voeding om 20:30 uu wel erg fijn en zou dat dan ook wel aan willen houden,hij gaat tussen 21:00 en 21:30 uur naar bed.

Weet iemand nog andere schema's die jullie voor jullie kindjes gebruiken??of wie weet hier misschien een goede oplossing voor?

En dan heb ik nog een vraagje …hoe lang mag een baby van 12 weken nu eigenlijk aan 1 stuk slapen???????????
    Ik weet dat pasgeboren baby's niet langer als 8 uurtjes mogen slapen tot ze 6 kilo zijn,maar hoe gaat het dan als ze zwaarder als 6 kilo zijn???

alvast super bedankt..

Groetjes van Marianne (mama van Diégo)

#3385015 Quote

Hoi hoi,
    mijn dochter is nu 14 weken en haar schema is als volgt:
    6.00 uur  150 water , 5 scheppen voeding, dan om 10.00 uur, 14.00 uur, 18.00 uur en om 22.00 uur de laatste fles.
    Ik moet haar soms wakker maken voor de eerste fles maar dit schema is voor zowel haar als ons het beste. Wanner ik dagdienst heb breng ik haar om 6.45 uur naar de oppas, heb ik avonddienst dan is zij om 14.00 uur bij de oppas die haar dan de fles geeft. Ook heb ik gemerkt dat wanneer zij de laatste fles na 22.00 uur krijgt ze veel vroeger wakker is….
    Ik heb ook aan de CB gevraagd van wanneer Sophie naar 4 voedingen over mag. Zij adviseerden mij dit nog niet te doen omdat ze nog zo jong zijn en tot 6 maanden met deze hoeveelheid voeding moeten doen. Ze hebben nog de behoefte aan 5x een fles aldus hun…. Rond een maand of 4,5 mag ik over naar 4 voedingen. Nu mag ik ook pas vanaf 6 maanden gaan bijvoeden(i.v.m eczeem)  dus misschien heeft dat daar wel mee te maken. Je moet uiteraard doen wat je moedergevoel je ingeeft!
    Hoop in ieder geval dat je wat aan het schema hebt.
    Oja, ik werk uiteraard niet iedere dag hoor en dan gaat Sophie na de fles van 6.00 uur weer heerlijk in haar bedje slapen tot ongeveer 9.30 uur. Ze lijkt er geen last van te hebben dat ze zo vroeg haar eerste fles krijgt.

Groetjes, Anne. Moeder van Sophie, 25-02-2007

#3385022 Quote

dacht goeie vraag
    maar mijn bink is donderdag 12 weken en heb hem afgelopen vrijdag gewogen en hij woog7 kilo
    mag hem dan ook s nacht s geen flesje meer geven rustig afbouwen
    probeer vaste tijden maar lukt nog niet helemaal hij komt afentoe om een uur of 3 en ben dan me ritme kwijt
    maar hij krijgt 180 water(nutrilon omneo)  met 6 schepjes en een klein schepje jhbroodpitmeel (voor spugen)en s avonds rond 10 uur 210 water met 7 schepjes en 2 kleine schepjes
    en om de 4 uur krijgt meestal 5 flessen maar een enkele keer 6(en die ben ik dan aan het afbouwen
    gr marijke mama van melissa   2,5 jaar en wesley bijna 12 weken

#3385023 Quote

oja wil ook naar het schema 6-10-2-6-10
    probeer ik dus wel elke keer
    gr marijke

#3385028 Quote

hoi
    ik had hetzelfde als jij,alleen in een iets later stadium(14/15 weken).hij kon toen opeens  makkelijk 4 uur tussen de voeding hebben en sliep de klok rond,tot half 10,dus werden het ook 4 flessen.toen hij er nog 5 kreeg kreeg hij 180+6,maar dat werd op een gegeven moment proppen,net als bij jou,dus toen ben ik 4 keer 210+7 gaan geven.eerst was het:
    9:30-13:30-17:30 19:30 naar bed en nog een fles om 21:30.nu vind ik het sneu om hem wakker te maken savonds,dus maak ik hem om 7:30 even wakker voor de eerste fles zodat we savonds ook om 19:30 uitkomen en hij naar bed kan en lekker door kan slapen.
    groetjes kari

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen