Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

602678 Tips Gevraagd Van 4 Naar 3 Flessen

• Auteur

Hallo,

M'n dochter is nu ruim 6 mnd en volgens mij mag er nu wel een fles af. Hoe hebben jullie dit aangepakt?

Haar schema nu:
    7.00 u fles, 180 cc water, 6 sch.poeder
    8.00-9.00 u slapen
    9.30 u fruithap (meestal 1 vers stuk fruit)
    10.00-11.00 u slapen
    12.00 u fles, 180 cc water, 6 sch.
    12.45-14.45 u slapen
    16.00 u fles met 30 cc thee en 150 cc water en 5 sch. opvolgmelk
    17.00-18.00 u slapen
    18.30 u 1 aardappeltje met 2 eetlepels groente en een beetje halfvolle yoghurt met diksap.
    19.30 u slapen
    21.00 u fles, 180 cc water, 6 sch. opvolgmelk

Roosvicee, diksap en thee puur uit de fles wil ze niet …. Ik dacht er zelf aan om de fles van 16.00u om te bouwen zeg maar van veel melk naar een grotere hoeveelheid thee. Is dit verstandig? Suggesties zijn welkom!

Groetjes, Alie (mama van Eline, 13-11-2006)

#3385031 Quote

Hoi Alie,

Ik heb indertijd ook de 16.00 uur melkfles vervangen door iets anders te drinken (diksap). Maar als ze dit niet puur wil, zou ik het ook zo proberen zoals jij zegt. Nog een lekker baby rijstwafeltje erbij en het is klaar.

Groetjes,
    Marianne

#3385033 Quote

hoi,

bij ons is ook de voeding van 16.00 eraf gegaan, nu krijgt hij een koekje met wat diksap,

groetjes susanne

#3385151 Quote

hai!

zit hier met t zelfde probleem en het schema die wij hanteren is bijna het zelfde! alleen krijgt bente de laatste fles om 19u…
    bente wilde niets dan melk uit haar flesje, dus tuitbeker gekocht van avent, waar de speen ook weer op kan…maar mevrouw laat zich niet foppen…er komt geen melk uit, dus speelt ze lekker met de speen…sinds een week, laten we haar drinken uit een bekertje…en wonderbovenwonder! ze drinkt nu wel…niet veel, maar het begin is er! we houden m voor haar mondje, die dan opengaat en ze neemt wat slokjes…misschien een tip?

#3385163 Quote

Ben idd ook druk id weer met haar zelf te laten drinken mbv een tuitbeker. Ze gaat lekker zitten knagen op dat ding! Als ik haar zo uit een beker laat drinken, krijgt ze wel wat vocht binnen, en de meerderheid stroomt er weer uit …. Maar goed, we zetten door hoor, komt vanzelf goed toch? 's middags krijgt ze nu 60 cc thee met 120 cc melk, ga vandaag maar eens 90 cc thee en 90 cc melk proberen of ze dit pikt, ha,ha!

Groeten, Alie

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen