Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

602679 Friso Hypoallergeen En Nutrix

• Auteur

Hoi allemaal,

even een vraagje. Ilyas, nu 4,5 maand krijgt BV overdag (gekolft, want hij weigert mijn borst) en 's avonds om 22.30 nog een flesje KV, Friso Hypoallergeen. Nu slaapt hij sinds een week of 's'nachts vrij slecht en wordt elke keer om 4.30 wakker met honger. Als ik hem niks geef heb ik wel geprobeert, rekken), krijst hij uiteindelijk de boel bij elkaar.

Om hem wat langer door te laten slapen, dacht ik hem wat rijstebloem te geven door zijn fles. Hij krijgt verder trouwens nog geen fruit/groentehapjes ivm allergien. Wil ik eigenlijk ook nog mee wachten tot 6 maanden.

Maar die friso en de nutrix mengt dus echt voor geen meter. Ik heb nu al 2 avonden dat meneer zijn fles leegdrinkt, maar dat de ruijstebloem als een papje in de fles achterblijft!!!Ik heb een 3 standen speen, geef hem standje 2, en zelfs dan verslikt hij zich af en toe.

Hebben jullie tips? Misschien toch standje drie zodat de rijstebloem erdoor heen gaat? ben bang dat hij zich dan helemaal verslikt…….

Alvast bedankt!

groetjes,
    Mienetje

#3385029 Quote

Hoi,

Wat raar!! ik geef ook friso, alleen geen hypoallergeen… wel de comfort.
    En hier mengt het goed door elkaar… mss dat het door de hypo-voeding komt.
    Mss tussendoor de fles (opnieuw) schudden??

Groetjes Debby mv B'Elanna

#3385032 Quote

hallo,

mijn dochter heeft ook hypo-allergene melk gehad en dat was idd niet te mengen met de rijstebloem, daar ben ik ook mee gestopt toen met de bambix idem. maar dat ben ik toen van een bordje gaan geven en dat ging prima kun je blijven roeren, maar waar het precies aan ligt weet ik niet weet alleen dat het niet gaat

groetjes susanne

#3385054 Quote

hoi
    eleni krijgt ook friso h.a. maar intensief
    ze krijgt in de ochtend rijstebloem doorhen zonder probleem, je moet wel de fles schudden
    intensief is ook wat dikker dan gewoon h.a.
    voor gewoon krijgt se nutriton tegen spuggen door de fles en dat maakt het ook wat dikker
    ik gebruik 3standen speen op stand 3
    eleni is van 15 dec

succes

#3385057 Quote

Wat is h.a. intensief?

Ik heb friso gebeld, die zeiden dat ik er misschien iets meer rijstebloem door heen moest doen om het dikker te maken. Maar ik vraag me af of dat helpt. Zou er dan niet gewoon meer rijstebloem achterblijven?????

Groetjes,
    Mienetje

#3385058 Quote

Hoi

Dat zou mss wel kunnen ja, maar dan doe je echt maar een ieniemienie beetje erin.
    Per 200cc fles doe ik meestal 2 a 3 eetlepels (niet afgestreken) nutrix door de fles.
    En dan heel goed schudden, als je het heel even laat aataan wordt het nog iets dikker.
    En met een 3 standen speen (pap speen) gaat het perfect!

Groetjes Debby

read more image Lees ook: Voedingsschema baby: het eerste jaar
    #3385060 Quote

sorry
    h.a. intensief is hypoallergeen intensief en die gebruik ik in overleg met de huisarts ivm haar ekzeem
    en zoals belanne schrijft 2-3 schepjes nutrix ff schudden en dik laten worden en speen stand 3 moet wel lukken

succes mee
    groetjes

#3385061 Quote

Goh, wat vreemd… Wij geven ons zoontje al maanden rijstebloem door de Friso Hypoallergeen (eerst preventief, nu intenstief) en dat heeft nooit problemen gegeven!! Je moet gewoon zorgen dat je tijdens het drinken af en toe de fles even schudt! Wij gebruiken trouwens de Dodie-fles met speciale papspeen. In een fles van 180 cc water, krijgt hij dus 6 schepjes melk en 3 scheppen rijstebloem. We zijn van de week met Bambix begonnen en dat gaat ook prima!

groetjes,
    Kipling26

#3385068 Quote

Bizar hoor, ik doe er ook 2-3 scheppen in (fles van 200), schud me een ongeluk, ook tijdens het voeden. Maar het mengt gewoon niet…..

Heb gisteren 's avonds maar een fles friso om 18 uur gegeven en een flesje BV met rijstebloem om 22.00. Ging perfect, Ilyas sliep door tot vanmorgen 6.00 uur.
    Denk dat ik dat maar doe voorlopig!

Dank jullie voor alle reacties!

x Mienetje

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen