Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

602681 Koemelkallergie

• Auteur

Hoi,
    Mijn zoontje van 4 maanden heeft sinds een paar weken erg veel last van zijn huid. Eerst was het nog onschuldig droog. Toen werd het rood en ging het jeuken. Op zijn hoofd ook heel erg en hij heeft dus nu veel last van exceem. Heb eerst vaseline creme gehad van de dokter, maar zondagnacht heeft hij zich tot bloedens toe opengekrabt en inmiddels dus hormoonzalf gekregen (een lichte vorm). Maar zou dit ook een teken van koemelkallergie kunnen zijn? En hoe onderzoek je of dit echt zo is? Moet je dan naar de kinderarts? Ik hoor graag wat ervaringen van jullie.
    bedankt
    Marloes

#3385036 Quote

hallo,
    ons zoontje van 8 maanden heeft ook dezelfde verschijnselen (als sinds zijn geboorte). wij gaan nu een test bij de homeopaat laten doen om te bekijken of hij koemelkallergie heeft, wat diverse artsen wel vermoeden. misschien is het voor jullie ook een idee?!

groetjes, mama van Tibo

#3385038 Quote

Vanaf het moment dat ik aan de flesvoeding begon van mijn dochter van nu 3 maanden begon ze uitslag te krijgen. Dit werd met de dag meer. Een week later zat haar hele gezicht, nek en hoofdhuid onder de eczeem en had ze flink jeuk. Op het cb raadde ze mijn nutrilon pepti aan. Dat moest ik ongeveer 3 weken  tot een maand  gebruiken. Daarna moest ik elke dag 10 cc gewone voeding door haar nutrilon pepti te mengen. per dag moest ik dat met 10 cc verhogen. Alleen bij mij dochter kwam de uitslag die ontertussen was weggetrokken na 2 flessen met maar 10 cc gewone voeding weer terug. Dat was voor  mij het teken dat ze een koemelk allergie heeft. Nu heeft het cb een brief uitgeschreven voor de verzekering die nu een deel  van de nurtilon pepti vergoed.  Ik hoop dat je misschien hier iets aan heb.  

Veel succes ermee,

Groetjes Nathalie  

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen