Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

602683 Darmkrampjes

• Auteur

hoi hoi,

Mijn dochter heeft nu al 8 weken last van darmkrampjes..
    Een uur na elke voeding is ze heel erg aan het huilen..
    Nu geef ik haar af en toe een paar slokjes venkelthee maar heb niet echt
    het idee dat het werkt..
    Ben nu ook overgestapt op frisi comfort maar nog niet echt resultaat…

Wie o wie heeft een een tip voor een middeltje wat  ECHT werkt..

groetjes simone

#3385042 Quote

Hoi,

Tja balen zijn die krampjes. Mijn zoontje is nu 9 weken en heeft er ook nog steeds erge last van. Wat bij hem helpt is met z'n kleertjes aan z'n buikje fohnen. Daar ontspant hij helemaal van. Verder heb ik ook Friso comfort maar dat helpt tot nu toe weinig. Hij kan er alleen erg moeilijk van poepen. Succes en sterkte verder!

Grtjs Sas

#3385045 Quote

Hey hallo

Waarom probeer je niet eens similac. Mijn moeder adviseerde dit vroeger ook aan vriendinnen en elke keer hielp dit perfect. Mijn zus, mijn broer en ik, hebben dit vroeger ook gehad en nergens last van gehad.
    Ik gebruikt voor fabian eerst ook andere voeding en hij had ook ontzettend veel last van darmkrampjes gewoon zielig, maar toen ik eenmaal similac ging geven, was het meteen over, het proberen waard lijkt me.
    Succes

Groetjes Carol

#3385046 Quote

Hoi Simone,

wat bij Ilyas heel goed werkte was abc dophilus.
      Het cb raadde dit aan.

Het is poeder, 1/4 tot 1/2 theelepel door het flesje (1 keer per dag). Wel redelijk prijzig, een pot kost ongeveer 26 euro, maar je doet er ongeveer 1,5 maand mee. Te koop bij sommige apotheken en bij natuurwinkels.

Bij ons werkte het echt meteen. De eerste dag dat we het gebruikten, kreeg hij meteen een lege poepluier (in plaats van groen van de krampjes) en die avond was hij meteen helemaal rustig. Geen uren krijsen door de krampjes. Echt een supermiddel. Af en toe nog wel eens een slechte dag gehad, maar over het algemeen super!

heb alleen al wel gehoord dat het bij sommige kindjes niet helpt. Maar het uitproberen waard, zou ik zeggen!

Sterkte!
    Mienetje

#3385053 Quote

Mijn zoontje heeft ook last van krampjes, hij drinkt ook nog eens te gulzig. Ik doe nu steeds een druppeltje zonnenbloemolie in z'n flesje…nu even kijken of dit laxerend gaat werken bij hem. Had hem eerst extra water gegeven, maar dat eindigde in nog zwaardere plas luiers!

ABC poeder schijnt ook heel goed te zijn!

Groetjes
    Angel

#3385055 Quote

mijn dochtertje (nu 2,5 )heeft het ook erg gehad
    gebruikte barle duc water en cinababy druppeltjes en warm badje helpt
    heb ook abc gebruikt vondt het wel prijzig en   ik kreeg me pot ook niet op wel zonde om wegtegooien
    en omneo voeding van nutrilon
    gaf ook wel eens olie om te kunnen poepen nu bij mijn zoontje gebruik ik jh broodpitmel wordt je fles wl wat dikker van maar ze kunnne er erg goedddddddd
    van poepen hij heeft overgens geen last van darmkrampjes maar spuugt weer meer
    maar meestal rond 9 weken houden de darmkrampjes op
    sucses
    gr marijke mama van melissa2,5 en wesley 12 weken

read more image Lees ook: Voedingsschema baby: het eerste jaar
    #3385083 Quote

Hallo Simone,

Wat ik jou zou adviseren is koop ABC dophilus van Solgar. Dit is een poeder, elke dag een halve theelepel in een een fles en je zou merken dat de krampjes afnemen. Ik gebruik het nog steeds voor mijn zoontje (13 wk) en hij heeft helemaal geen last meer van krampjes. Je kan het trouwens in een reformwinkel kopen.

Groetjes mamavanmike

#3385098 Quote

Onze zoon Mike, geboren op 10 mei 2007, heeft ook veel last van buikkrampjes. Voornamelijk rond de klok van 17:30 uur. Ben er dan ook even voor langs het consultatie bureau gelopen en gevraagd wat ik er aan kan doen. In ieder geval is het zo dat wat voor het ene kind wel werkt voor een ander weer totaal averechts kan werken, maar ze gaf me wel een aantal tips zoals;
    – een beetje venkelthee geven op een lepeltje,
    – een warm badje voor hem maken,
    – een warme doek tegen zijn buikje houden,
    – hem aaien over zijn buikje,
    – lekker laten hangen bij je, beetje in foetus houding.
    Nou moet ik zeggen dat ons zoontje zoiezo heel graag bij je is als ie wakker is en dat bij ons het aaien over zijn buikje en dat hangen aardig goed helpt. Alleen krampen komen en gaan dus soms denk ik … ja hij is er weer ff vanaf en dan krijgt ie er daarna meteen weer last van. Echt zielig maar we kunnen er ook niet heel veel aan doen..

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen