Hoi,
Ik herken heel veel van je verhaal, en ik zag in een andere topic van je dat daar ook een moeder had gereageerd en het zelfde zegt als wat ik ga zeggen.
Neem eens een kijkje op http://www.kiss-kinderen.nl en misschien "herken" je wat hierin.
Ook staat er een lijst met erkende manueel/osteo-therapeuten…
Mocht het zo zijn dat je een "vermoeden" hebt, dan kan je je man deze site laten lezen.
Als hij nog steeds zo terughoudend is, kan je ook voorstellen om een in-take behandeling te starten bij een therapeut. Ik was ook niet zeker van mijn zaak en door 1 afspraak waar hij alle symptomen aanhoorde/bekeek een diagnose kon stellen.
Eventueel kan je mijn stukje ook laten lezen aan je man.
Nu had mijn dochter wel "extreem" (achteraf) veel symptomen, alleen herken je die niet altijd als zodanig… dat is vaak achteraf;
Veel "hoog" huilen, gebalde vuistjes (witte knokkels) reflux/projectiel spugen (soms 2 uur na voeding nog) verstopping (konijne-keutels) overstrekkingen, extreem veel hikken (soms 15x per dag), slecht slapen (haze-slaapjes)
Medicijnen tegen reflux en verstopping verhelpen alleen de symptomen, de bron wordt niet aangepakt.
En het hoge huilen is vaak puur van de pijn, gaat door merg en been.
Sinds mijn dochter behandeld is heb ik een heel ander kind er voor terug gekregen.
Zo "moeilijk" als dat ze eerst was, zo "makkelijk" is ze nu… ze huilt echt zelden.
En de vrolijkheid spat ervan af!!
Succes met zoeken.. Het HOEFT NIET zo te zijn, maar een kijkje nemen, en een diagnose stellen bij een manueel-therapeut kan nooit geen kwaad.
Groetjes Debby mv B'Elanna