Hoi,
na 9 maanden borstvoeding te hebben gegeven zou ik graag iets willen minderen. Ik geef nu nog minimaal 4 keer per dag borsvoeding, tijdens dit warme weer vaker.
Wat ik lastig vind is dat als m'n zoontje niet bij mij is ik hem geen slokje tussendoor aan kan bieden. Hij drinkt echter niets anders dan borstvoeding. De afgelopen dagen heb ik als slokje tussendoor diksap, thee, water en met water aangelengde borstvoeding geprobeerd, maar na 1 slok duwt hij de beker weg. Z'n oma (waar hij 2 dagen per week heen gaat) oefent dapper mee, maar het record aantal slokjes is tot nu toe 4! Hij zweet zich tijdens deze hitte echt een ongeluk en ook de plasluiers worden wat minder, ze ruiken iets. Verder gedraagt hij zich wel zoals normaal. Gelukkig eet hij wel voldoende fruit zodat hij daaruit ook wat vocht haalt. Zijn er anderen die dit ook meegemaakt hebben en wat zou ik kunnen doen zodat hij tussendoor wel iets anders accepteerd dan borstvoeding?
Mijn tweede vraag ligt in het verlengde van de eerste. Ik zou graag 1 borstvoeding minder willen gaan geven en het liefst de voeding rond 12 uur over gaan slaan. Dan zou hij dus ook iets anders moeten krijgen ter vervanging van een complete borstvoeding. Wat en hoe?
Op zich gaat de borstvoeding erg goed en wil ik het ook nog wel een tijdje volhouden, maar ik ben ondertussen ook weer zwanger en op dit moment heel moe. Ik heb het idee dat m'n lichaam het gewoon even nodig heeft om wat minder hard te moeten werken voor de borstvoeding. Wie weet raad?
Sorry dat het zo'n lang verhaal is geworden. Hoop dat jullie er nog wijs uit kunnen worden.
Met vriendelijke groet,
Margrethe