Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

602692 Vegetarische Baby

• Auteur

hallo

ik vroeg me af of iemand zijn baby vegetarisch opvoed
    en waarom of waarom niet?

#3385074 Quote

Hoi,

ik geef wel af en toe vlees of vis, maar met mate. Max. 3 keer per week. (Zoontje is nu 9 maanden.) Op brood doe ik nog geen vleeswaren of kaas. We zijn zelf ook niet vegetarisch al eten we zeker 1 keer per week geen vlees en we eten regelmatig vis. Vegetarisch opvoeden kan wel, je zou eens moeten kijken naar het boek Eten voor de kleintjes van kinderdiëtist Stefan Kleintjes. Hier staan veel alternatieven voor vlees e.d. in genoemd.

Groetjes,
    Margrethe

#3385075 Quote

hi, een baby / dreumes heeft genoeg aan het eten zonder stukjes vlees. letterlijk, die hummel van ons is bijna gestikt in zijn eerste stukje, dus die houden we nog even vego tot hij meer geoefend heeft met kauwen.
    je moet even opletten dat je kind genoeg essentiele voedingstoffen binnen krijgt. zolang dat nog   borstvoeding of de fles voeding     is zal dat wel loslopen. daarna toch wat aanvullende eiwitbronnen en genoeg vet. noten zijn nog geen optie. soya-melk mag denk ik al wel vanaf 1 jaar ofzo?

#3385076 Quote

Hallo

Dit is een vraag waar wij ook over hebben nagedacht. Ik ben zelf al 15 jaar vegetarisch, geen vlees, vis en aftreksels ervan zoals gelatine en bouillon. Mijn man is thuis vegetarisch gaan eten, want ik maak gewoon geen vlees klaar! Ik vind het stinken en niet prettig om te doen. Gelukkig vind hij alles lekker en eet in een restaurant ook vaak veg met mij mee. Soms ook niet.
    Mijn zoon ga ik niet perse vegetarisch opvoeden. Hij mag dat zelf kiezen. Ik wil hem niets opleggen, dat hebben mijn ouders ook niet gedaan met geloof en dat is mij goed bevallen. Thuis zal hij vegetarisch eten omdat ik het dus niet klaarmaak. Maar als ik een potje olvarit in mijn handen krijg waar vlees in zit of in de supermarkt wordt hem een plakje worst aangeboden, dan zal ik hem dat niet onthouden. Hij mag kijken of hij het lekker vindt van mij. Later zal hij ook wel eens bij iemand anders gaan eten waar vlees gegeten wordt.
    Het enige verschil met vleesetende ouders, is denk ik dat ik het niet zal opdringen. Hij zal meerdere dingen moeten leren eten. Bij groente en fruit, aardappels enzo zal ik meer moeite doen dan bij vlees. Bij vlees is niet lekker, niet lekker! Misschien niet eerlijk, maar daarbij vind ik aandringen niet bij mij passen. Verder is hij dus vrij!

#3385095 Quote

Hoi,

Ik ben zelf ook al ruim tien jaar vegetarisch en mijn vriend is dat later geworden. Ik at ok geen vis, maar ben dat tijdens de zwangerschap wel gaan doen, omdat het zo gezond is.
    Ik heb er ook lang over nagedacht, zelfs nog erover gehad met een vriendin die toevallig arts is, vegetarisch en ook moeder is.
    Mijn dochter krijgt nu wel vlees en vis. Het kan waarschijnlijk best hoor, om je kind vegetarisch op te voeden, maar je moet het wel goed aanpakken. De vegetarische producten die ik en mijn vriend eten, kun je nog niet geven omdat er teveel zout in zit.
    Onze dochter van 7,5 maand eet vanaf dat ze 7 maanden was nu één keer een hapje met tartaar, één keer met kip en één keer met vis. Dat moet wel genoeg zijn, straks ook wat ei en ze krijgt ook een keer in de week bruine bonen.
    Wel koop ik biologische vlees, daar voel ik me dan wat lekkerder bij.
    Ik heb ook gewoon vlees en vis gehad vroeger en ik heb zelf later de beslissing genomen om vegetarisch te gaan eten.
    Hoe we het gaan doen als ze met ons meeeet weet ik nog niet. Dat zie ik dan wel weer.

groetjes,
    Sabine

#3385108 Quote

bedankt voor de reacties

en het boek ga ik eens opzoeken

ik ben van plan om kleintje vegetarisch op te voeden
    ik en mijn vriend zijn ook al lang vegetarisch

later mag hij zelf kiezen uiterraad

read more image Lees ook: Voedingsschema baby: het eerste jaar

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen