Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

602693 Help Wil Opeens Niet Drinken Uit De Fles Wat Doen

• Auteur

Ik geef borstvoeding, en op de creche krijgt mijn dochter de fles. Vanochtend had ze voor het laatst om half 7 gedronken (aan de borst) en daarna naar de creche. Daar om 11 uur de fles gekregen maar na 20 ml wilde ze niet meer verder drinken. (Normaal drinkt ze 210 ml per voeding). De rest van de dag bleef ze de fles weigeren. Dat is nog nooit eerder gebeurd. Maakte me ook wel zorgen want erg warm vandaag en was bang dat ze niet genoeg vocht zou binnenkrijgen. De creche belde mij om te overleggen  en uiteindelijk heeft mijn man haar  van de creche opgehaald en heb ik haar bij mij op het werk aan de borst gelegd 's middags om 15.00 uur,  dat ging gelukkig goed maar natuurlijk niet echt ideaal….  

Heeft iemand dit ook weleens meegemaakt dat ze gewoon echt niet willen drinken uit de fles? En wat heb je toen gedaan? Wil niet dat ze hier een gewoonte van gaat maken want dan hebben wij echt een probleem!

groetjes,
    Anna

#3385087 Quote

Ik weet niet hoe oud je dochtertje is, maar anders kan je misschien uit een beker laten drinken? Tis maar dat ze wat vocht binnen krijgt met dit warme zweet weer. succes ermee.
    \
    groetjes, Mariëlle

#3385112 Quote

Hoi,

Hoe oud is je dochter?
    Pap geven kan ook een optie zijn, dat kunnen de leidsters op de creche dan wel doen.
    Dan krijgt ze toch de melk binnen en hoef jij je geen zorgen te maken dat ze te weinigvocht binnenkrijgt. Trouwens ocht zit ook in fruit en groentehapjes. en je kunt altijd nog thee of water geven.
    Verder heb ik ook een flesweigeraar thuis en kreeg het advies om te laten drinken uit een rietje. Misschien ook iets voor jou?

succes en maak je niet teveel zorgen.

groetjes hanneke

#3385116 Quote

ik heb het ook een keer gehad, ook op een heel warme dag en begrijp je zorgen. Helaas snap ik nog steeds niet goed waarom ons zoontje ineens de fles niet meer wou.
    Achteraf denken we dat hij niet zo'n honger heeft gehad (want hij ging daarna 1 voeding per dag terug), en mijn vriend die toen z'n eerste papa-dag had begon zeer te stressen. Dat  helpt natuurlijk ook niet.

Ik heb geprobeerd mijn vriend te kalmeren, en dit lukte. Ik heb hem gevraagd of hij het toch nog een keer heel rustig wou proberen en als het dan niet lukte was het niet erg want ik sprong ook meteen op de fiets naar huis. En net toen ik thuiskwam lukte het ineens weer (inmiddels ruim 3 uur later dan normaal).

Kleine dingetjes kunnen allemaal meespelen. Eventueel kun je ook andere flesjes en speentje uitproberen.

veel succes,
    Janneke

#3385185 Quote

Hoi!

Bedankt voor jullie tips! Ze is 4 mnd dus nog niet toe aan pap of fruithapjes helaas… eerst van alles geprobeerd zonder succes, maar sinds een paar dagen gaat het beter. De truuk was:  een difraxfles met een kleine speen en dan haar in de wipstoel zetten!  Maar duurde wel een aantal dagen voor we haar zover hadden hoor, wat een toestand!  Ook nog geprobeerd om haar bv te geven en dan na 1 minuut ongeveer snel de tepel eruit en de fles erin. Daar trapte ze in , maar daar hebben ze op het KDV natuurlijk niks aan. Vandaag dronk ze voor het eerst weer gewoon op de arm, op de gewone voedingstijden en de hele fles leeg.  Helemaal opgelucht.

groetjes,
    Anna

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen