Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

602696 Doorslapem

• Auteur

Hallo,

Mijn dochtertje is nu 8 weken. Slaapt af en toe eens 2   nachtjes van 11 tot 6.  Helemaal blij dat je eens door  kunt slapen  meldt ze zich weer om 4 uur.
    Hoe krijg ik het voor elkaar dat ze de nacht doorslaapt? Ben nml helemaal ko. 's Nachts toch maar iets geven of zoals sommige mensen zeggen maar even laten huilen???

#3385092 Quote

Mijn dochtertje van nu 7,5 maanden sliep ineens door toen ze 3,5 maanden was.
    Zelf denk ik dat ze met 8 weekjes gewoon nog honger heeft 's nachts. Laten huilen werkte hier echt niet, na een BV sliep ze weer lekker verder (voor een paar uurtjes).
    Vond het zelf ook nogal opbreken, maar probeer 's middags ook zelf even een dutje te doen.

#3385093 Quote

hoi ja dat is lastig vooral voor jezelf en inderdaad zou je het beste zelf ook zoveel mogelijk proberen overdag een dutje te doen maar dat is voor een ander makkelijk gezegd ik zou gewoon geven snachts hebben wij ook gedaan en wij hebben een tweeling als ze overdag per keer meer voeding gaan krijgen in een keer gaan ze snachts ook langer door en ik denk dat dat bij jou ook niet lang meer duurt hoor sterkte ik hoop dat je er iets aan hebt

#3385124 Quote

Hoi hoi,

er is inderdaad nog geen pijl op te trekken 's nachts. Rafael is nu 10 weken en slaapt nu een uurtje of 7. Maar daarvoor was het ook heel wisselend.
    Heeft jou dochter echt honger 's nachts, dan zou ik gewoon nog geven.  Drinkt ze dan  net zolang als overdag of een stuk korter, want ik heb ook gelezen  dat als ze veel korter drinkt (of de fles nog niet half leeg) je het ook kunt proberen om haar in het bedje even te troosten en bv een speen geven ze dan vaak wel weer in  slaap vallen. Ik heb het zelf alleen nooit gedaan.  
    Heb nog even geduld het komt wel goed.
    Soms had ik ook zoiets van oh nee niet nu al, maar het schoof elke keer weer een stukje op en af en toe weer een stapje terug.
    Ik heb wel gemerkt dat als  ik even blijf luisteren of hij echt door zet met huilen of dat hij na een paar keer huilen (een minuutje) weer stil werd, want ik heb een paar keer gehad dat ik naar hem toe liep hij gewoon met zijn oogjes dicht lag en liet hem toen gewoon liggen totdat hij echt wakker werd.
    Ze geeft zelf wel aan  wanneer ze 's nacht geen voeding meer nodig heeft, om ze maar te laten huilen vind ik zelf niks, want misschien heeft ze wel echt honger en van al dat huilen word ze  wel moe (kost ook een hoop energie), zodat ze misschien daarna wel in slaap valt,  zelf slaap je dan ook niet. Dus ik heb zoiets van je bent toch wakker dus waarom niet even voeden ipv laten huilen, daar word ze ook stil en moe van alleen is ze dan waarschijnlijk wel tevredener.

Mijn verhaal is een beetje lang uitgevallen (sorry)  

Succes ermee

#3385125 Quote

De kinderarts zei toen mijn zoontje een week of 8 was, dat hij geen nachtvoeding meer nodig had. Ik gaf toen bv en hij adviseerde mij de tijd van de nachtvoeding steeds een minuutje korter te maken en dat als hij ging huilen ik even met hem moest lopen en dan weer terugleggen in bed. Het zou een zware week worden, maar daarna zou hij doorslapen. Niet dus! Ik heb het 1,5 week geprobeerd en was nog moeier dan met de gewone voeding. Dan viel hij tenminste weer in slaap. Ik heb hem na die 1,5 week gewoon weer een nachtvoeding  gegeven tot hij zelf door ging slapen. De nachtvoeding was eerst 3 uur en dit werd langzamerhand steeds weer met een uurtje uitgebreid tot 7 uur. Dit was met 6 maanden. Beetje jammer, maar ja. Hij had het dus gewoon nog nodig denk ik maar.

Als je fv geeft zou je nog met je partner kunnen afwisselen wie de 23.00 uur fles geeft. Dan kun je ook een keer vroeg naar bed.

Groetjes,
    Marianne

#3385129 Quote

hoi hoi,

Mijn dochter is nu 9 weken bijna en slaapt nu 4 a 5 nachten door van 22.00 tot 7.00.
    Vannacht kwam ze opeens op 4,30 en heb haar toen de fopspeen gegeven
    en toen sliep ze verder tot 7 uur..
    Ik geef haar nu geen fles meer snachts omdat ze gewoon door kan slapen,
    of het moet warm zijn of ze huilt echt de boel bij elkaar dan geef ik haar een klein flesje van 90, denk ik, maar tot nu toe was fopspeen voldoende..

groetjes simone

read more image Lees ook: Voedingsschema baby: het eerste jaar
    #3385157 Quote

hai!
    Mijn dochtertje van nu 8 weken slaapt eigenlijk vanaf het begin door. Zeker vanaf het moment dat ik de laatste voeding om 22.00 uur zetten, dan lag ze rond half 11 in bed. Meestal kwam ze dan rond 7.oo uur 's morgens weer. Nu geef ik ooit de laatste voeding al om 21.30 en dan moet ik ze zelfs om 8.oo nog wakker maken! Het lijkt wel als ik haar eerder voedt dat ze langer slaapt. Voor ons is het heerlijk, wij genieten van de lange stille nachten, hoewel de eerste lange nacht wel eng was hoor! We waren bang dat we haar niet gehoord hadden, maar ze sliep gewoon door. De enkele keer dat ze 's nachts wel kwam (in de eerste 3 weken) gaf ik haar wel gewoon borstvoeding. Op dit moment zit ze op 5 voedingen en groeit als kool. (Van 5,5 pond nu naar 8 pond)
    Succes! Groetjes!

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen