Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

602703 Aantal Voedingen Bij 5 Weken

• Auteur

Hallo,

Hoeveel voedingen geven/gaven jullie aan jullie kindje bij 5 weken?
    Ik zit op 7 soms 6.

Voeden jullie op speciale tijden of op verzoek. Ik weet het nog steeds niet zo goed.
    Overdag probeer ik me  een beetje aan  vaste tijden te houden 7.00/11.00/15.00/19.00/23.00.
    's nachts wacht ik tot ze zelf komt, dat kan dan heel verschillend zijn, waardoor ik met mijn tijden overdag in de knoei kom.
    Hoe gaan jullie daar mee om?

Groetjes,

Ineke

#3385123 Quote

Hoi Ineke,

Er is mij door de verpleegkundige vh cb verteld dat ze tot 10 weken, minimaal 6 voedingen per dag moeten hebben, dus die   7 soms 6 voedingen die jij geeft zijn goed.
    Zelf voed ik op verzoek en zat daarbij vaak op 6 voedingen per dag en Rafael kwam dan vaak om de drie uur. 's nacht slaapt hij wat langer dan overdag en krijgt dan dus ook op verzoek. Vaak weet ik dus niet hoelaat hij 's ochtends de volgende voeding krijgt en er is ook niet echt een dag van te voren te zeggen dan en dan krijgt hij te eten. Ik ben daar zelf vrij makkelijk in en Rafael is er ook heel tevreden mee. Ik heb gemerkt dat als ik hem wakker maak voor een voeding, als ik bijvoorbeeld weg moet, dat hij dan minder goed drinkt  dan wanneer hij uit z'n eigen wakker wordt.
    Nu is hij 10 weken oud, hij komt nu om de 3 1/2, 4 uur  overdag  en 's nachts slaapt hij vaak al 6/7 uurtjes. Sinds afgelopen woensdag zit hij bijna elke dag op de 5 voedingen.
    Ik geef trouwens borstvoeding.

Je moet het gewoon zo doen hoe het bij jou  het fijnste aanvoelt. Zelf geef ik dus op verzoek maar de kleine van mijn schoonzusje is 5 weken ouder en krijgt op ' vaste' tijden (flesvoeding).

#3385126 Quote

Hoi Ineke,

Mijn zoontje is 4 weken,en wij hebben ook nog geen vast ritme.De ene keer komt hij na 3 uur dan weer na 4 uur.Ik probeer wel de laatste fles om 24.00 te geven en dan komt hij rond 5 uur weer.Maar over dag verschilt,en dan heb je de ene keer 6 voedingen en de andere keer 7 .
    Er komt vanzelf wel een keer een vast ritme in.Bij de een wat sneller dan bij de ander.

groetjes

#3385128 Quote

hoi hoi,

Mijn dochter ( nu 9 wkn) zit al zeker 5 weken op een goed schema..
    Ze krijgt flesvoeding om:
    7.00 – 10.00 – 13.00 – 16.00 – 19.00 – 22.00 en nv..

Ze dronk altijd 7 flessen van 120, nu sinds 4 nachten slaapt ze door van
    22.00 tot 7.00 dus ze zit nu op 6 flessen van 120, denkt dat ik
    vandeweek de fles ga verhogen van 120 naar 150 cc..

Alleen echt een slaapritme hebben we nog niet gevonden..

groetjes simone

#3385133 Quote

Hoi Ineke,

je verhaal komt me héél herkenbaar voor. De voedingstijden 's nachts waren ook heel verschillend waardoor het 'schema' overdag ook telkens anders was. De vraag is eigenlijk of je op schema wil voeden of dat je je kindje zelf laat bepalen wanneer het wil drinken. Met 5 weken is het ook nog erg vroeg om echt een vast schema te hebben. Soms lijkt het een paar dagen goed te gaan, dan zit er een regeldag (of 2) tussen en begin je weer van voren af aan. En uiteraard kan je ook best eens op jouw verzoek voeden als dat beter uitkomt. (Weet nog goed dat we na het avondeten nog even gingen wandelen en ik twee straten verder op een bankje zat te voeden omdat meneer zo'n verschrikkelijke honger had en lag te krijsen in de wagen .)

Groetjes,
    Margrethe

#3385134 Quote

p.s.: ik ging (na ongeveer 3 maanden) uit van de eerste ochtendvoeding (voor mij de eerste voeding na 6 uur 's ochtends) en voedde dan ongeveer om de 4 uur. Met de nadruk op 'ongeveer'.

Margrethe

read more image Lees ook: Voedingsschema baby: het eerste jaar

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen