Hoi Ineke,
Er is mij door de verpleegkundige vh cb verteld dat ze tot 10 weken, minimaal 6 voedingen per dag moeten hebben, dus die 7 soms 6 voedingen die jij geeft zijn goed.
Zelf voed ik op verzoek en zat daarbij vaak op 6 voedingen per dag en Rafael kwam dan vaak om de drie uur. 's nacht slaapt hij wat langer dan overdag en krijgt dan dus ook op verzoek. Vaak weet ik dus niet hoelaat hij 's ochtends de volgende voeding krijgt en er is ook niet echt een dag van te voren te zeggen dan en dan krijgt hij te eten. Ik ben daar zelf vrij makkelijk in en Rafael is er ook heel tevreden mee. Ik heb gemerkt dat als ik hem wakker maak voor een voeding, als ik bijvoorbeeld weg moet, dat hij dan minder goed drinkt dan wanneer hij uit z'n eigen wakker wordt.
Nu is hij 10 weken oud, hij komt nu om de 3 1/2, 4 uur overdag en 's nachts slaapt hij vaak al 6/7 uurtjes. Sinds afgelopen woensdag zit hij bijna elke dag op de 5 voedingen.
Ik geef trouwens borstvoeding.
Je moet het gewoon zo doen hoe het bij jou het fijnste aanvoelt. Zelf geef ik dus op verzoek maar de kleine van mijn schoonzusje is 5 weken ouder en krijgt op ' vaste' tijden (flesvoeding).