Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

602704 Te Weinig Voeding

• Auteur

Hoi !

Mijn zoontje is nu 8.5 week oud. Bij zijn geboorte woog hij 2620 gram en was 49 cm en nu 8.5 weken later weegt hij 5100 gram en is 58 cm  !   Hij groeit dus ook goed.
    Nu vraagt hij nog steeds 7 x per dag voeding ( dus ook snachts ) Gezien het feit meneertje ecth heel veel darmkrampen heeft ( kan het geen krampjes meer noemen) ben ik overgestapt op de Nutrilon Omneo. Dit heeft niet echt resultaat. Momenteel gebruik ik ook ABC Solphilus en ook niet echt het gevoel dat dat helpt.
    Nu moet ik over 3 weken weer fulltime gaan werken en zou ik graag zien dat het mannetje een beetje meer sliep dan 3 uurtjes snachts.
    Van het consultatiebureau mag ik hem niet meer dan  6 x120cc ( 4 schepjes) geven omdat ie nog zoveel om eten vraagt ( dfan kom ik uit op 130 a 135 cc ) . Maar hoe kan ik dan in hemelsnaam overgaan tot 5 flessen om hem tevreden te stellen.
    Hoeveel mag ik mijn kindje nu geven en hoe zorg ik ervoor dat ie een beetje oorslaapt snachts ?
    Er is geen peil op te trekken op zijn etenstijden, die varieren nogal. Dan komt ie weer elke 2.5 a 3 uur en dan zit er ineens weer 4 a 4.5 tussen ( afhankelijk van zijn stemming geloof ik )

Heeft iemand raad voor mij ?
    Alvast bedankt !
    BIanca

#3385119 Quote

Hoi,

Ik snap je twijfels en vragen…
    En om je eerlijk te vertellen, heb ik me nooit zoveel aan het CB advies gehouden.
    De mijne had ook veel honger, en kreeg dat ook gewoon.
    Doordat ze meer kreeg, was ze ook tevredener en bleef ze langer weg voor de volgende voeding.
    Het enige waar ik wel op lette is de totale hoeveelheid in 24 uur. ( 1 liter)
    Op de 1 of andere manier, kunnen die kleintjes het over het algemeen genomen, heel goed "zelf regelen"

Er is ook een richtlijn voor de hoeveelheden (150 cc per kg lichaamsgewicht/24 uur)
    Dus voor jou; 5×150= 750 cc per 24 uur
    Als je dus 5 voedingen geeft komt dat op 150cc per keer… ik maakte dus standaard 30 cc extra er bovenop, de ene keer at ze het op, de andere keer niet.

Succes ermee!! Groetjes Debby mv B'Elanna

#3385120 Quote

ik wou hier mijn verhaal vertellen maar die is gelijk aan bovenstaand verhaal.ik ging meer geven,ook voeding voor hongerige baby's,en daardoor ging hij steeds langer slapen waardoor het minder flessen werden en ik nog meer kon geven.met 10 weken zat ik op 5 x 180+6 en sliep hij van 22 uur tot half 10.volgens het cb gaf ik hem teveel,wat hij dronk hoorde in het schema vanaf 3 maanden thuis.maar punt 1:wat maken die 2 weken nou uit en punt 2:mijn zoon is geen schema,maar een levend wezentje dat groeit en honger heeft.
    alleen die liter is belangrijk.

#3385131 Quote

Hoi Bianca

Mijn zoontje is nu 10 maanden oud.
    Bij de geboorte woog hij 2820 gram.Hij heeft tot 12 weken 12 voedingen gehad(BV)daarna ben ik begonnen met flesvoeding en heeft hij nog een poos 8 voedingen gehad.
    Op het cb kreeg ik tegenstrijdige berichten van de arts en de verpleegkundige.
    Mijn zoontje groeide wel goed maar bleef hongerig.Voeding voor hongerige baby's hielp wel wat maar niet veel.
    Doorslapen deed hij ook niet tot dat hij ongeveer 5 maanden oud was.Is ook nog normaal las ik in het boek Je Baby van Hilde Marx.
    Ik heb besloten om op mijn gevoel af te gaan en niet meer te luisteren naar het cb.Als ik advies wil ga ik naar vriendinnen of collega's met kinderen.
    Succes ermee houd vol het komt goed de eerste weken zijn lastig.
    Pas met ongeveer 4 maanden had ik mijn draai een beetje gevonden geloof ik.

#3385132 Quote

Hoi,

als je nagaat hoe hard je kindje aan het groeien is is het geen wonder dat hij zoveel voeding blijft vragen. Dat kost bakken met energie. Hij lijkt echt bezig te zijn aan een inhaalslag. Goed zeg! Ik zou me dus ook niet teveel aantrekken van het cb-advies en op zoek gaan naar een aantal voedingen / hoeveelheid die beter bij jullie past. (Heb zelf geen ervaring met flesvoeding, maar voeden op verzoek kan ook met de fles.) Het is geen garantie voor doorslapen, maar het is te proberen…..
    Succes!

Groetjes,
    Margrethe

#3385168 Quote

Hoi Hoi !

Bedankt voor jullie reacties en adviezen !   Ik ga het mannetje gewoon wat meer voeding per fles geven en dan 1 fles per dag eraf halen. Kijken of dat lukt en of ie dan wat meer tevreden is. Wordt er zo onzeker van !!!!   Dat CB zit maar te mauwen dat ie teveel weegt en een week later zeggen ze weer dat ie perfect op schema zit ?? Dan wegen ze hem alleen maar, maar ze hebben m toen niet gemeten. Hij blijkt zo'n beetje een cm per week te groeien dus daar heb je toch voedsel voor nodig ? Hij heeft in twee maanden zijn geboortegewicht verdubbeld en 10 cm gegroeid !

NOgmaals bedankt !
    groetjes,
    Bianca

read more image Lees ook: Voedingsschema baby: het eerste jaar
    #3385196 Quote

Ik ben het eens dat we het hier hebben over kinderen en geen voedings/groeischema's. Honger is honger en zeker als ze zo hard groeien.

Ik zit momenteel een beetje te rommelen met de bv, omdat mijn dochtertje Lotte (6,5 week) niet genoeg binnen lijkt te krijgen (erg onrustig tijdens het drinken en lijkt niet verzadigd). Ik ga haar zometeen eerst afgekolfde bv geven, zodat ik kan zien hoeveel ze drinkt en daarna ga ik kolven om te zien hoeveel ik geproduceerd heb sinds de laatste voeding (of dat voldoende is). Misschien heeft ze wel een regeldag, maar ik wil het maar liever zeker weten. Ze huilt nu soms van voeding naar voeding, volgens mij omdat ze honger heeft. Of ze komt weer veel te snel voor haar doen. Ben erg benieuwd wat er uit mijn 'onderzoek' komt…

Groetjes, Marisa

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen