Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

602706 Obstipatie

• Auteur

Hallo allemaal,
    Ik ben voor het eerst op dit forum.
    Nou heb ik door alle oude onderwerpen gespeurt om een antwoord op mijn vraag te krijgen….. Kunnen jullie mij helpen?
    Mijn dochter is vandaag 8 weken en ik ben nu al 3 week aan het afbouwen met borstvoeding. De aflopen 2 weken wil ze maar niet goed poepen. Ik heb alles geprobeerd, olie in haar melk, Daro venkel druppels noem het maar op. Ze gaat wel poepen als ik haar temperatuur maar dat schijnt ook niet goed te zijn want dan kan ze een lui anusje krijgen…Ik merk dat ze er nu wel erg veel last van krijgt en daarnaast ook nog darmkrampjes heeft.
    Heeft iemand nog tips?

#3385118 Quote

mijn kleintje had ook keutels en poepte heel slecht en daardoor kramp
    ik heb lactulosestroop geadviseerd gekregen door Cb en het helpt erg goed, soms heeft ze nog wel wat keutels erbij maar over het algemeen is het mosterd 😉
    Ze krijgt nu elke dag 4 ml, je kunt het zo ophalen bij je apotheek zonder recept of iets maar zou het wel even overleggen met je CB

gr Suus

#3385175 Quote

hai je hebt van vsm druppels voor de moeilijke ontlasting.
    kan je zo kopen, bij de drogist.
    succes

#3385187 Quote

het cb had mij toen geadviseerd

gewoon extra vocht

dus flesje met wat water of venkelthee mag ook laatse is ook nog goed voor darmkrampjes

sucses!!

#3385407 Quote

Hoi,

Naar hè om je kindje zoveel moeite te zien hebben. Mijn zoontje heeft ook last gehad van obstipatie toen hij overging van borstvoeding naar kunstvoeding.

Wat bij ons heel goed heeft geholpen is 10 tot 20 CC extra water bij zijn voeding, ABC Dophilus (kun je bij reformwinkels en de betere drogisterijen halen) erbij en wat ik een  paar keer per dag doe is zijn  voetzolen masseren. De drukpunten staan in verbinding met  de darmen en dat werkt  bij Joey erg goed.  

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Succes!
    Groetjes, Laura

#3385415 Quote

Hoi,
    Ik weet niet wat voor voeding je gebruikt? Ik ben toen friso comfort gaan gebruiken, hier zit johannesbroodpitmeel in, wat helpt tegen spugen, maar wat ook een laxerende werking heeft.
    Verder idd wat extra water in de fles en ik kreeg de volgende adviezen;
    – als je kindje erg gulzig drinkt, eerst even speen of vinger geven om op te sabbelen, zodat de ergste zuigbehoefte weg is. Als ze namelijk zo gulzig drinken, komt er veel lucht bij, waardoor ze verstopt kunnen raken.
    – als je de voeding maakt, deze dan niet schudden, maar roeren, ook vanwege de lucht die er anders bijkomt.

Venkelthee zou ik niet zo snel doen, dit schijnt niet zo goed te zijn voor babies. Rooibosthee daarentegen zou geen kwaad kunnen.

Ik ben ook erg aan het tobben geweest toen ik van bv naar fv ging en eigenlijk is het pas weer goed gegaan toen ze groente en fruit kreeg.

Ik masseerde haar ruggetje ook altijd als ik zag dat ze last had en als ik de ontlasting zag zitten, hielp ik haar een beetje door naast de anus zachtjes mee te drukken.
    Heel veel succes

Sil

read more image Lees ook: Voedingsschema baby: het eerste jaar
    #3385477 Quote

hallo,
    ook mijn zoontje (4 week oud) en vier week te vroeg..heeft last van obstipatie, naast alle huis,tuin en keukenmiddelen zijn we ook op de lactulosesiroop over. de ontlasting komt nu dagelijks, maar ik heb wel de indruk dat hij meer krampjes heeft en meer spuugt, zijn er meer mensen die lactulose gebruiken en deze symptomen herkennen?

#3385514 Quote

Hoi,

Naar hè om je kindje zoveel moeite te zien hebben. Mijn zoontje heeft ook last gehad van obstipatie toen hij overging van borstvoeding naar kunstvoeding.

Wat bij ons heel goed heeft geholpen is 10 tot 20 CC extra water bij zijn voeding, ABC Dophilus (kun je bij reformwinkels en de betere drogisterijen halen) erbij en wat ik een  paar keer per dag doe is zijn  voetzolen masseren. De drukpunten staan in verbinding met  de darmen en dat werkt  bij Joey erg goed.  

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Succes!
    Groetjes, Laura

Ik ga mee met het advies van Laura. Niet te veel rommelen met andere middelen en zeker niet de thermometer, pak dan liever een wattenstaafje met olie eraan, minder scherp! Mijn zoontje, nu 4,5 jaar, had ook enorm last van de flesvoeding. We hebben ook Omneo gebruikt, maar extra water in de bestaande voeding is beter. Je moet niet te veel switchen, is ook niet goed voor de darmen. Neem zo min mogelijk laxeermiddelen, of liever helemaal geen! ABC werkt echt perfect! Massage van de voeten, anus (met vaseline) en buik werkt ook uitstekend.

Succes!

#3385517 Quote

er word gesproken over massage van de voetzolen, kan iemand zonder ervaring dit zomaar doen, zonder dat je iets anders in het lichaam activeert?

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen