Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

602707 Succesrecepten

• Auteur

Hi,

Mijn dochter is nu 9 en een halve maand oud en houdt absoluut niet van gepureerde prut uit een potje. Ik kook ook al enige tijd voor haar en ze krijgt blokjes aardappel met sperzieboontjes, wortels of broccoli.   Maar volgens mij wil ze nu wel eens wat anders.

Wat zijn jullie succesrecepten? Ze wil graag lekker kauwen op haar eten, want ze heeft al 8 tanden!

Laat het me weten!

Groetjes en bedankt
    Jubro

#3385121 Quote

hoi
    kijk eens op http://www.keukenkikker.nl. erg leuk vind ik zelf.
    groetjes kari

#3385122 Quote

Hi!

Aardappel, appel en witlof. Eerst de aardappels 5 min. laten koken, dan de witlof en als laatste de appel erbij.

Aardappels met asperges en ei. Aardappels kort koken, asperges erbij en een hard gekookt eitje erdoor (of los, ook erg grappig om te zien!)

Witte rijst met courgette en broccoli. Broccoli en courgette samen koken, rijst apart.

Macoroni (gewone) met champigons en cherrytomaatjes en komkommer. Kan zowel koud (met dit weer) als warm gegeten worden.

Couscous met courgette en aubergine en tomaat. Groenten kort koken, terwijl de couscous welt.

Dit zijn alle favorieten van onze zoon, hij heeft hooguit een keer een potje op als we ergens anders waren. Meestal deed ik er dan wel nog anderhalve liga doorheen zodat hij toch moest kauwen. Hij eet eigenlijk al sinds 7 maanden hetzelfde als wij. Of in een gehakt prutje (zonder kruiden etc) of a la Rapley. Hij lust sinds 9 maanden zelfs olijven…. Nu is hij net 1 jaar en eet hij alles (incl. de kruiden) met ons mee. Ideaal hoor!

Veel succes!

#3385141 Quote

hai!

Bente is gek op aardappels met wortels…eigenlijk eet ze alles wel goed, de witlof zoals hierboven vind ze niet geweldig, maar ze eet het wel als we er wat vanille rijstebloem bij in doen.
    courgette met rijst en kip vindt ze ook erg lekker.
    De groenten die ze heeft gehad tot nu toe:
    broccoli, bloemkool, peultjes, worteltjes, erwtjes, snijbonen, spercieboontjes, tomaat…verder weet ik het eventjes niet meer. maar ze vind t wel allemaal lekker of t nu met aardappel is of met rijst!!
    ga ook maar es kijken op die site die hierboven genoemd wordt!

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen