Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

602710 Eerst Papfles Of Fruithapje

• Auteur

Hallo allemaal,

Een vraagje over de voeding van mijn dochter,ze is bijna 6maanden,wil beginnen met fruithapje en papfles.Heb gewacht ivm allergie in de familie.

Ze krijgt nu nog 5 flessen,weet iemand wat handiger is,eerst naar 4 flessen waarvan 1 papfles of 5 flessen houden en eerst wennen aan fruit?
    groetjes ramona

#3385138 Quote

Hoi Ramona,

Wat beter is, weet ik niet. Maar wij zitten al op 4 gewone flessen sinds ze 4 maanden is. Laatste rond 20.00uur. Op t moment een beetje een rommeltje hier, maar 5 flessen krijgt ze in ieder geval niet meer. Toen ze 5 mnd was hebben we pap bij de laatste in gedaan. Nu had het cb geadviseerd om de fles van 12.00uur als bordje pap te geven. Fruit kan je sowieso tussendoor een potje of een paar hapjes geven. onze dochter eet de ene dag 5 hapjes en dan is ze er klaar mee en de andere dag een heel 4 mnd potje.
    We geven dus wel de eerste potjes, met één smaak erin. De kleine 4 mnd potjes. Ook de groente daarvan. Daar zijn we net een kleine twee weken mee bezig. Maar dat gaat nog niet zo denderend. Dus het is nog wat oefenen en wennen. Ze is trouwens ruim 6,5 mnd.

Groetjes Judith

#3385146 Quote

Hai Judith,

Bedankt voor je reactie,

Ik gok het er vanavond maar op en ga 4 ipv 5flessen proberen. En dan langzaam aan met t fruithapje.

Succes met de groentehap.hopelijk valt die snel in de smaak!

groetjes

#3385191 Quote

hoi
    ik heb ook gewacht met hapje ivm allergien en moest van cb naar de dietist
    van haar kreeg ik advies om in de eerste fles pap te doen (we zitten op 4 flessen) en fruit en groente tussen de flessen te geven
    wij doen het zo:
    7.30 fles 180cc met pap
    10 fruithapje
    11.30 fles
    15.30 fles
    (17 groentehap gaan we overmorgen beginnen)
    19.30 laatste fles

succes
    groetjes

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen