Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

602714 Hyperallergene Voeding

• Auteur

Hoi,

Onze uk van 8 weken krijgt sinds kort flesvoeding. Omdat astma in de familie voorkomt (en ik een hele lichte vorm van astma heb) is mij hyperallergene voeding aangeraden.

Mijn buurvrouw, die ook astma heeft, heeft dit advies niet gekregen.

Wie gebruikt er hyperallergene voeding en waarom? En zijn er meer moeders die niet het advies kregen voor hyperallergene voeding bij astma in de familie?

Gr. Tamara.

#3385158 Quote

Hoi Tamara, mijn zoon is ook bijna 8 weken, en wij zijn vanaf dag 1 begonnen met hypo-allergene voeding, Nutrilon Hypo-allergeen. Ik heb eczeem gehad en mijn man heeft een lichte allergie voor huisstofmijt. Dus het was volgens iedereen (VK, kraamhulp, CB) verstandig op hiermee dan ook te beginnen als borstvoeding niet ging lukken (wat helaas ook het geval bleek). Maar door vrij veel spugen en vastzittende ontlasting ben ik wel overgestapt naar Nutrilon Omneo met een paar schepjes Nutriton om te verdikken. Volgens NUtricia is dit ook hypo-allergeen. Mijn zoon heeft tot nu toe nog nergens last van qua uitslag of andere kwalen, stoelgang gaat goed en het spugen is vrijwel over. Ik weet niet of je hier wat me kan, maar baat het niet dan schaadt het volgens mij ook niet om er mee te starten, oke het is wel een slag duurder dan gewoon.

Gr
    Sandra

#3385160 Quote

ik geef borstvoeding, maar moet alles kolven, omdat Ilyas niet uit mijn borst wil drinken. Omdat ik niet voldoende bij elkaar kolf voor al zijn flessen, krijgt hij ook kv. we geven hem Friso-hyperallergeen. Dit werd aangeraden door cb, ziekenhuis en verloskundige, omdat ik last heb van hooikoorts en het vooral aan mijn kant van de familie voorkomt (mijn moeder is zo ongeveer allergisch voor alles dat groeit en bloeit.

Ik merk overigens niks aan Ilyas hoor, geen uitslag, exceem, veel spugen, niks. Maar tot íe 6 maanden is ga ik er ieder geval maar mee door. daarna even kijken (is inderdaad wel een slag duurder dan gewone voeding). Maar j, alles voor die kleintjes he!

groetjes,
    Mienetje  

#3385172 Quote

Hoi Tamara,

Omdat ik allergisch ben geven we onze dochter preventief hypo-allergeen (van Friso). Zowel het cb als de kraamhulp hebben ons erop gewezen dat we geen echte hypo-allergene voeding  moeten nemen, dat is alleen voor babies die al allergisch zijn.

Als er -nog- geen symptomen zijn van allergie  maar er is een risico (vanwege allergie in de familie) kun je het beste preventief hypo-allergeen nemen.

groetjes,
    Karin

#3385190 Quote

Hoi Tamara,
    Eleni heeft last van eczeem al vanaf 4 weken (zij is van 15dec)
    toen de bv terugliep kreeg ze meteen friso1 hypoallergeen
    toen het eczeem erger werd begonnen we met hypoallergeen intensief (krijgt ze nog steeds) op advies van de huisarts
    eczeem en hooikoorts zit in beide families en ikzelf heb ook allergien van alles en nogwat en ook astma
    dus we blijfen doorgaan
    ohja van het cb moesten we na 4 weken h.a.intensief weer gaan eliminieren op normaal voeding maar ze kreeg meer last van jeuk..dus heeft niks geholpen
    het is wel duurder maar je doet het voor je kind

succes

#3385266 Quote

al die adviezen zijn ook altijd anders…. zucht. onze dochter krijgt ook nutrilon hypo-allergeen, maar is niet allergisch. ik vraag me ook af of het nog nodig is, ik denk dat ik er ook maar mee stop als ze 6 maanden is, want dan krijgt ze ook bijvoeding. is toch ook niet hypo-allergeen?

groetjes,
    daphne

read more image Lees ook: Voedingsschema baby: het eerste jaar
    #3385285 Quote

Sinds ik gestopt ben met BV (10 weken) krijgt Christian Nutrilon Hypo-allergeen. Ook advies van CB, ik ben zelf namelijk allergisch (hooikoorts, katten, huisstofmijt, etc). Komt echt in mijn familie voor, mijn vader, mijn moeder, mijn broer, bijna al mijn neven en nichten… Ik zie de allergie dan ook in alle verschijningsvormen! Mijn oma had zelfs zo ernstig astma dat ze op jongere leeftijd aan complicaties is overleden.
    Dus alles wat ik kan doen om het risico te verkleinen: graag!

We hebben aan Christian zelf (gelukkig) nog niet veel gemerkt, behalve een droge huid en neiging tot eczeem (die niet afhankelijk is van de voeding). Voorlopig gaan dus zo ook nog even door.

@ Daphne: ik kan me je gedachtengang voorstellen, maar koemelkeiwit allergie is verre weg de meest voorkomende allergie bij kinderen onder de 4 jaar, dat zou je dus kunnen gaan merken als je andere voeding gaat gebruiken.

Groetjes, Karin
    mama van Christian (17 weken)

#3385870 Quote

hoi, ik heb 2w borst gegeven daarna overgestapt naar friso hypo allergeen preventief omdat in me hele familie wel wat heeft van lichte tot dodelijke allergie betaal liever me scheel aan spullen wat goed voor haar zijn dan dat ik de normale dingen ga gebruiken en dat ze het krijgt liever niet erg genoeg ze niest en hoest al regelmatig dus neem liever geen risico

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen