Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

602715 Opbouwen Bijvoeding En Overdag Slapen

• Auteur

Hoi,

Mijn zoontje is nu 6 maanden en we zijn net begonnen met het geven van een half potje fruithap. Ik wil nu graag weten hoe ik zijn voedingsschema nu het beste verder kan uitbouwen. Welke stap kan ik het beste als volgende doen en wanneer? Hoeveel tijd kan ik het beste tussen de verschillende stappen laten? Ik wil nl het wel een beetje voorzichtig doen aangezien mijn zoontje heel erg last heeft gehad van krampjes toen hij nog bv kreeg.

Mijn zoontje zit nu nog op 5 flessen opvolgmelk, maar ik wil wel binnenkort naar 4 flessen toe. Hoe pak ik dit aan? Ik kan zijn voeding van 19:00 uur niet naar later schuiven, want hij wil overdag nauwelijks slapen en om 19:00 uur is hij dus echt heel erg  moe. Kan ik zomaar de fles van 22:30  weglaten en kijken wat er dan gebeurt of kan ik beter voeding voor hongerige baby's of pap geven om 19:00 uur?

Wanneer en hoe lang  slapen jullie baby's overdag?  Als ze niet verder willen slapen, laat je ze dan toch in bed liggen of haal je ze eruit?

#3385165 Quote

Hoi Wianne,

Ik zit een beetje in dezelfde situatie,mijn meisje is ook n half jaar en de bijvoeding zijn nog maar n paar hapjes.

Vanaf een half jaar hebben baby's de laatste fles niet meer nodig,bijvoeding gaat ook n grotere rol spelen en een liter melk is nu echt teveel.

Gek genoeg slapen de meeste bay's gewoon door zonder de laatste fles.
    Wat je wel kan doen is dat je in de fles van 19uur schepjes rijstebloem bij indoet dat is van nutix dat maakt de voeding dikker en is dus voedzamer,wel moet je dan n speen gebruiken voor pap(nr 3)

Is je kindje echt hongerig kan je de eerste fles ook pap geven,verder heeft je kindje wel een liter vocht nodig per dag dan kan je tussendoor nog wat water of vruchtensap of thee geven.

Als het fruithapje s'ochtends goed gaat kan je s'middags met groentehap beginnen.

Best lastig dat je mannetje zoveel wakker is maar dat is wel weer een voordeel voor s'nachts!

Mijn dochter is vergeleken met jou kindje echt n slaapkop, ze slaapt s'middags nog 2 uurtjes en rond etenstijd nog een uurtje,die slaapjes beginnen al wel korter te worden.

Hopelijk kan je hier wat mee,het zijn trouwens de richtlijnen wat het consultatieburo adviseerd.

Veel succes ermee en geniet van je mannetje.

groetjes ramona

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen