Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

602725 Wanneer 4 Borstvoedingen

• Auteur

een tweede poging (volgens mij is de eerste niet geplaats..)

Ik voed mijn dochter Annabel normaal 5 keer:
    7 uur
    11 uur
    15 uur
    19 uur
    23 uur
    Ze meldt zichzelf niet, dus ik voed op mijn verzoek.
    Nu meldt ze zich de laatste drie dagen niet meer om 23 uur. Ik heb haar laten slapen, want als ik haar wakker maak is ze zo lui dat ze na 5 slokjes weer in slaap valt, dus dat heeft geen zin. Ik had verwacht dat ze zich dan wel snachts zou melden, maar ze sliep alle drie de nachten gewoon door tot een uur of half 7 en werd lachend weer wakker.
    Niks niet uitgehongerd, haha!
    Maar 'mag' dit eigenlijk wel? is het verantwoord?
    Ze is nl nog maar 3 maanden oud. Dinsdag ga ik weer naar het cb, dus ik weet niet hoeveel ze nu precies weegt, maar met twee maanden oud woog ze 6 kg. Nu dus vast meer.

Is dat te weinig: 3 maand oud, ruim 6 kilo (of meer), 4 borstvoedingen per dag??

groetjes Linda

#3385202 Quote

dat is een beetje dubbel:
    ze meldt zich niet, dus ik voedt op mijn verzoek
    en
    de laatste drie dagen meldt ze zich 's avonds niet meer

ik bedoel dat ze 's avonds niet meer zelf wakker wordt (als ze 's avonds nl zelf wakker wordt voed ik haar)

#3385207 Quote

Ik deed pas vier borstvoedingen bij 5,5 maand. Maar dat kwam ook omdat ze erg weinig dronk en dit begon bij 4 maanden. Ze werd ook niet wakker uit zichzelf, maar ik wilde nog graag dat ze die vijfde voeding binnenkreeg.
    Op het CB zeiden ze, bij 7 kilo of bij 5 maanden. Ik heb ook wel eens van anderen 6 kilo gehoord.

gr,
    Sabine

#3385208 Quote

Hoi Linda,
    ik zit zo'n beetje met hetzelfde 'luxe-probleem', en heb het nagevraagd bij het cb. Inderdaad pas 4 voedingen als je kindje 5 maanden is. Dus ik rammel haar maar weer vrolijk wakker voor de voedingen, haha!
    Het schijnt met de bloedsuikerspiegel te maken te hebben en niet of je kindje honger heeft namelijk. Ik neem dit maar aan, klonk wel logisch…
    groetjes van Ruth

#3385209 Quote

Hoi Linda,

ze zeggen inderdaad dat het te maken heeft met de suikerspiegel vd kleine. Daarom mag er niet meer dan 10 uur tussen zitten, maar ik denk dat je aan je eigen kind wel kunt zien of het kan, want het is natuurlijk  gewoon een richtlijn, die niet precies voor elk king geldt. Is jou kleine dus alert als ze 's ochtend, na bijvoorbeeld 12 uurtjes slapen, wakker wordt en genoeg groeit, dan moet het gewoon kunnen.

Liefs,

#3385222 Quote

hallo,
    hier ook een mannetje dat zijn laatste voeding niet meer neemt. maar je zit dan wel met het probleem dat hij maximaal 8 tot 10 uur geen voeding mag dus daarna moet ik hem toch echt weer borstvoeding geven. ik geef om 's avonds goed uit te komen niet precies om de vier uur. in jouw schema zou dat zijn
    7.00   10.30   14.00   17.30   en tussen 21.00 en 21.30 daarna doorslapen tot 5.30 6.30. ik speel altijd wat met de tijd daardoor pakt mijn mannetje de ene keer wat meer dan de andere keer maar precies goed voor hem en hij groeit als kool.
    groet knof

read more image Lees ook: Voedingsschema baby: het eerste jaar

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen