Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

602728 Welke Fles Gebruiken Jullie

• Auteur

Hoi hoi,

Ik zoek voor mijn dochter een goede zuigfles..

Wat voor fles gebruiken jullie en wat zijn jullie ervaringen??
    – zuigt ie vacuum??
    – komen en belletjes??
    – brede hals of smalle hals??

Heb zelf nu een difrax maar heb er geen goede ervaring mee..
    Als ik de doppen strak draai zuugt ie vacuum en als ik ze losser draai komen
    er belletjes en krijgt ze buikkrampjes..

Ook heb ik de Bfree fles maar achteraf vind ik hem toch niet erg prettig,
    heb het idee dat ie het af en toe niet doet ofzo…

groetjes simone

#3385214 Quote

Hoi

Ik heb 6 maanden bv gegeven, maar vanaf 6 weken wel minstens één keer per dag een flesje met afgekolfde BV. Ik gebruikte eerst de Avent fles. Ging in het begin wel aardig, maar toen ze 4 maanden was niet mee zo. Ze zoog hem erg vacuum.
    Daarna heb ik de Difrax geprobeerd. Dit was al helemaal geen succes. Hij lekte als ik hem minder hard vastdraaide en als ik hem harder vastdraaide, dan zoog ze hem ook vacuum.
    Toen Bfree gekocht en het gaat echt heel goed (met FV). Wel merkte ik ook dat ze hem op een gegeven moment toch vacuum zoog en dat kwam doordat er wat melk in het plastic buisje bleef hangen. Zo kon de lucht er niet door. Dus als ik nu de fles klaar maak doe ik eerst het water en poeder erbij, dan mixen en dan haal ik alles nog een keer uit elkaar. Dus dop er af en de melk ook uit het plastis buisje laten lopen. Sinds ik het zo doe, gaat het weer uitstekend.

gr,
    Sabine

#3385300 Quote

hai,

ik gebruik de flessen van avent. deze zijn antikoliek dus tegen de krampjes. dit zijn brede flesse met en brede drinktuit. bevalt me erg goed! je hoeft in tegenstelling tot de difrax de onderkanten niet los te halen, want het ventiel zit bij avent in de dop.

groetjes Andrea

#3385306 Quote

Heey,

Mijn meisje drinkt niet goed uit flessen met een brede hals..
    Ze pakt dan alleen het tuitje en niet de hele speen, kan moeilijk de speen helemaal in haar mond duwen.. dan word de kaak ontwricht, whahaha

Of is dit niet erg dat ze de speen niet helemaal in haar mond heeft??
    Wil eigenlijk overstappen op brede hals flessen maar twijfel dus erg..

groetjes simone

#3385308 Quote

Hoi,

Zoals bij Avent is het de bedoeling dat de lippen TEGEN het brede deel van de speen aankomen, dus niet geheel in de mond!
    Zolang ze geen valse lucht hapt is het goed.

Groetjes Debby mv B'Elanna

#3385309 Quote

Mijn meisje drinkt nog het beste uit de flessen van de Etos met de smalle hals. Ze zuigt ze wel vacuum, maar laat ook zelf weer los. Het is het proberen waard, ze kosten niet veel. Ik heb ook de Befree fles en die van Avent gebruikt, maar nu komen er alleen nog maar Etos flessen in!

Gr. Ilona, mama van Laura 13-01-2007

read more image Lees ook: Voedingsschema baby: het eerste jaar
    #3385331 Quote

Christian doet het alleen goed op Dodie fles (smalle fles, smalle lange speen). Avent was een ramp, de helft liep langs zijn mondje en veel luchthappen en spugen, Bibi, flesje van prenatal hetzelfde. Dus blijven we maar bij Dodie. Maar eigenlijk ben ik daar ook niet zo tevreden mee(lekken, vacuum zuigen…), maar heb niet zo veel zin om weer geld uit te geven aan een fles die niet werkt…

Groetjes, Karin
    Mama van Christian (18 weken)

#3385336 Quote

Wij hebben 2 Avent flessen. 1 voor de diksap enzo en 1 voor de melk. dit gaat goed!
    heel fijne ervaringen met deze fles. komen wel eens belletjes in maar dat kan geen kwaad volgens mij…
    Maar ws heb je al een fijne fles gevonden en zo niet veel Succes
    G&M

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen