Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

602729 Doorslapen

• Auteur

Heeft er iemand tips??

Mijn zoontje van 7 weken slaapt eigenlijk op het verkeerde moment door. Hij krijgt meestal zijn laatste voeding (bv) rond een uur of 8 en slaapt dan van een uur of 9 tot 3 uur in de nacht. Vervolgens komt hij tegen 6 uur weer.

Ik heb al geprobeerd om hem rond middernacht wakker te maken voor een voeding, maar dat helpt niks..

wie weer er raad??

Ellen

#3385216 Quote

En als je  hem voor de voeding eerst even in bad doet. Dan is hij extra moe. Zelf zou ik gewoon aanleggen wanneer de kleine komt. Het komt vanzelf wel goed…

Groetjes Natasja

#3385221 Quote

hallo,
    mijn zoon van bijna 12 weken doet precies hetzelfde. hij pakt de laatste voeding gewoon niet slaapt dan heerlijk. voor ons is het niet zo fijn dat we er om 3.00 uur uit moeten maar het ritme om rond 20.00 uur naar bed te gaan vind ik wel fijn. hij heeft dat ritme al en straks mag hij langer dan 8 uur geen voeding, slaapt hij dan door dan is dat wel zo prettig. kan ik ook op tijd naar bed zonder de laatste voeding af te moeten wachten.
    groet knof

#3385284 Quote

hallo,

Ik had ook dat "probleem" met mijn dochtertje.     Na haar voeding rond 20.00 u viel ze als een blok in slaap tot rond de klok van 03.00 u en daarna weer tot ong. 06.00 u.
    Dit was inderdaad niet altijd even leuk, maar op termijn komt het wel goed.
    Onze bloem is nu 14 weken en die voeding rond 03.00 is weggevallen.    
    Dat is toch echte luxe!     Binnenkort geen gedoe om die laatste voeding te vervroegen.
    Genieten van een rustige avond met de halve trouwboek is ook noodzakelijk voor de relatie.      
    Even doorbijten en alles valt netjes in de plooi.

Groetjes,

#3385338 Quote

Hoi Ellen,
    Volgens mij doen bijna alle kindjes dit in het begin (die van mij iig wel). Wij haalden haar er wel na 4 uur slapen weer uit voor de laatste fles (dus om 23.00uur). Anders maakte ze haar "nachtruk" al voordat de nacht echt begonnen was. Op een gegeven moment wordt het ritme anders en gaan ze dat lange slaapje verplaatsen. Toen ze eindelijk door had hoe ze van 23.00-07.00uur kon doorslapen (na 6,5mnd!) kwam de laatse fles binnen een week ook te vervallen. Ze is nu 7,5mnd en slaapt van 07.00-07.00 (ongeveer). Heerlijk! We beginnen ons weer een beetje mens te voelen .
    gr.Eveline

#3385339 Quote

Oja, geef je hem fles of borstvoeding? Je kan een kindje ook al slapend laten drinken (uit een flesje). Je moet hem dan gewoon in zijn bedje laten liggen. Doe het speentje van de fles in zijn mondje en zijn zuigreflex doet de rest! De 1e x dat ik het probeerde geloofde ik er niets van, maar op 1 of andere manier werkt het echt!!! Ik doe dat nu af en toe ook nog als mijn dochtertje overdag niet veel heeft gedronken, ze klokt dan zo 120cc weg in haar slaap . (Je kan hem dan uiteraard geen boertje laten laten, maar ik heb al wel gemerkt dat dat geen probleem is)

Veel succes ermee!
    gr.Eveline

read more image Lees ook: Voedingsschema baby: het eerste jaar
    #3385353 Quote

Ik heb al veel pogingen gedaan om mijn mannetje aan bepaalde tijden te laten wennen, maar wat ik ook deed: hij ging zijn eigen gang! Uiteindelijk heb ik het maar opgegeven en doen we het zoals hij wil…
    Wat ik wel geleerd heb: als baby's in de nacht wakker worden en huilen betekent dat niet automatisch dat ze honger hebben. Christian werd rond 4:00-4:30 wakker en begon te huilen, ik slaperig voeding maken en geven, maar wat bleek nu? Als ik er een speen in stopte viel hij ook weer in slaap! Tot 6:00 uur! Na een paar nachten speentje geven werd hij niet meer wakker tot 6:00 uur en viola! Misschien proberen waard? Maar dan zou ik de laatste fles wel iets later op de avond geven, anders zit je kleintje wel erg lang zonder eten… Wij gaven hem rond 23:00 uur.

Nu heb ik weer pogingen gedaan om zijn ritme te beinvloeden, maar wederom verspilde moeite… Hij slaapt nu van 22:00 tot 6:00 uur en dat doet hij al 2 maanden. Tijd om langer door te slapen, dacht ik, dus rijstebloem in de fles etc. Maar wat ik ook doe… 6:00 uur: weeeeeh! Zucht. Dus we doen het maar weer op zijn manier…

Groetjes, Karin
    mama van Christian (18 weken)

#3385369 Quote

Je zoontje is pas 7 weken oud!!
    Hij maakt een waanzinnig lange nacht voor zo'n klein mannetje, die voeding van 3 uur is dus gewoon nog nachtvoeding, je moet erop rekenen dat ze pas met een maand of 3 a 4 echt van 20 tot de volgende ochtend 6 a 7 uur doorslapen. Meestal met een beetje rijstebloem door de laatste fles, voor een lekker vol buikje.

Maak je geen zorgen, het gaat echt goed komen, heb nog effe geduld, het voordeel van het feit dat hij al zolang slaapt is…..dat jij lekker op tijd je bed in kan, je hoeft er niet om 23uur nog uit om eten te geven.

Geef 'm de tijd en geniet nog even van het feit dat hij nog zo klein is en van jullie nachtelijke samenzijn, is toch altijd anders dan overdag (vond ik tenminste)

#3385382 Quote

Bedankt voor jullie reacties!

Gijs heeft inmiddels zijn ritme weer een beetje omgegooid en het wisselt nog steeds.. Maar gelukkig vannacht, na om 23.30 toch maar eens een fv te hebben gegeven voor het slapen gaan (ipv bv), heeft hij tot 5.30 geslapen (hoera mama ook weer eens een lange ruk gemaakt!!)
    Hopelijk vannacht weer..

Ellen

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen