Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

602734 Help Sta Voor Een Raadsel

• Auteur

Hallo

Ik weet effe niet wat ik moet doen. Ik zal de situatie zo duidelijk en kort mogelijk beschrijven:
    Onze zoon is nu 15 wk
    Bij de geboorte was hij al snel verkouden (na 3dg) en dit ging eigenlijk niet over heeft 8 wk geduurd (vooral hoesten). Ging regelmatig naar ha om naar de longen te laten luisteren, maar deze waren steeds schoon. Hij ging ook steeds meer spugen (geen golven) maar best wel beetjes de hele tijd door. Dus niet alleen na de voeding. Toen naar de kinderarts geweest en die concludeerde dat hij reflux heeft dus aan de jhbp (nutriton). Hoesten kan nl een teken zijn van reflux vooral als het hoesten aanblijft.
    Daar kreeg hij veel last van scheetjes krampen en onrustig maar hij spuugde niet meer.

Bij 12 wk ben ik ermee gestopt en ben ik over gestapt van bv naar fv. Hij kreeg geen nutriton meer. Moet ook zeggen dat hij bijna niet meer spuugde. Hij is ook veel vrolijker en geen scheten en krampen van dat spul.

Nu is hij al ruim een week verkouden, tenminste denken we omdat het bij de eesrte keer verkoudheid ook heeft geleid tot reflux. Hij hoest ook flink en spuugt weer wat meer   (oa door hoesten). Hij is de laatste dagen wel zeer vrolijk
    Nu ben ik gisteren weer begonnen die jhbp en hij is weer huilerig scheetjes krampen.
    Maar spuugt minder.
    Weet niet zo goed wat ik moet doen. Hem die nutriton geven  waardoor hij veel last heeft en huilerig is. Of niet geven en ff afwachten of het dit keer een verkoudheid is en dat het hoesten van zelf over gaat.

Toch nog een lang verhaal. hoop dat iemand mij van advies kan geven.

bvd

Groetjes annegien

#3385230 Quote

Hallo

Ik weet effe niet wat ik moet doen. Ik zal de situatie zo duidelijk en kort mogelijk beschrijven:
    Onze zoon is nu 15 wk
    Bij de geboorte was hij al snel verkouden (na 3dg) en dit ging eigenlijk niet over heeft 8 wk geduurd (vooral hoesten). Ging regelmatig naar ha om naar de longen te laten luisteren, maar deze waren steeds schoon. Hij ging ook steeds meer spugen (geen golven) maar best wel beetjes de hele tijd door. Dus niet alleen na de voeding. Toen naar de kinderarts geweest en die concludeerde dat hij reflux heeft dus aan de jhbp (nutriton). Hoesten kan nl een teken zijn van reflux vooral als het hoesten aanblijft.
    Daar kreeg hij veel last van scheetjes krampen en onrustig maar hij spuugde niet meer.

Bij 12 wk ben ik ermee gestopt en ben ik over gestapt van bv naar fv. Hij kreeg geen nutriton meer. Moet ook zeggen dat hij bijna niet meer spuugde. Hij is ook veel vrolijker en geen scheten en krampen van dat spul.

Nu is hij al ruim een week verkouden, tenminste denken we omdat het bij de eesrte keer verkoudheid ook heeft geleid tot reflux. Hij hoest ook flink en spuugt weer wat meer   (oa door hoesten). Hij is de laatste dagen wel zeer vrolijk
    Nu ben ik gisteren weer begonnen die jhbp en hij is weer huilerig scheetjes krampen.
    Maar spuugt minder.
    Weet niet zo goed wat ik moet doen. Hem die nutriton geven  waardoor hij veel last heeft en huilerig is. Of niet geven en ff afwachten of het dit keer een verkoudheid is en dat het hoesten van zelf over gaat.

Toch nog een lang verhaal. hoop dat iemand mij van advies kan geven.

bvd

Groetjes annegien

Hoi Annegien,

Het lijkt alsof je denkt dat je kleintje reflux kan krijgen van verkoudheid, maar dat kan niet. Als je kindje reflux heeft, gaat dit niet zomaar over. Dat houdt hij dan wel. Ook als hij niet verkouden is. Jhbp werkte bij onze jongste helemaal niet, daar kreeg ze onwijs kramp van en veel diarreeluiers, dus daar zijn we al gauw mee gestopt. Toevallig vorige week weer gebuikt en weer helemaal mis, dus nu probeer ik het ook niet meer. Ik weet dus niet of je de verkoudheid en de reflux wel aan elkaar moet koppelen. Misschien heeft hij gewoon een allergie, maar staat het los van het spugen. Wij geven onze dochter Nutrilon Omneo. Je hebt ook homeopatische druppels bij reflux. Wij hebben het nooit gebuikt, maar dit zal vast wel helpen/verzachten.

Dus ik zou eerder een allergietest laten doen. Ik hoop dat je nog wat meer advies krijgt, want het blijft altijd maar wat gissen bij die kleintjes!..
    Succes!
    Groetjes Judith

#3385231 Quote

hoi hoi,

Nu lees ik jullie berichtjes en haal ik eruit dat jullie
    kids buikkrampjes krijgen van johannesbroodpitmeel..
    Klopt dat?? of begrijp ik dat verkeerd.

Nu is het zo dat mijn dochter al 11 weken buikkrampjes heeft steeds na
    elke voeding en ik gebruik dus ook jbpm, zou ze hier ook krampjes van hebben??
    Wel poept zo ook bijna na elke voeding..

Ik gebruik friso comfort en 2 schepjes jbpm..

groetjes simone

#3385232 Quote

Hoi

Hij krijgt bij ons kramp, maar vooral last van zeer veel scheetjes die hem dwars zitten.Dit komt bij ons zeker weten van die jhbp want asl ik het niet geef wat ik dus gedaan heb was het over!

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen