Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

602737 Danoontje Goed Of Slecht

• Auteur

Hallo even een vraagje

Het eten gaat bij mijn dochtertje heel goed. Nou vraag ik me af of het eigenlijk wel goed is om dannoontje als toetje te geven.
    Ze vind het heerlijk, maar volgens de lijst van het consultatiebureau zou je eigenlijk
    yogurt naturel moeten geven. Ik vind dat zelf erg vies dus geef ik 't niet is dat dom
    of mogen danoontjes ook gewoon?

#3385236 Quote

Hoi,

Ik geef het ook hoor, mijn dochter kijkt echt vies en gaat rillen van yogurt.
    Dus het cb kan mijn rug op….

Groetjes Debby

#3385240 Quote

Precies Debby! Hier nog zo één..

#3385247 Quote

Hier ook eentje die geen yoghurt lust. ja met heel veel suiker, dus dat is ook niks. Ik geef altijd vruchtenyoghurt van optimel. o% vet.

Vindt hij heerlijk en volgens mij wel iets beter dan danoontje.

groetjes,
    Mienetje

#3385248 Quote

mienetj',
    optimel lijkt gezonder maar ze moeten er een hoop troep in gooien om het nog enigszins lekker te maken wat dacht je van al die suiker vervangers het is inmiddels toch wel bekent dat bv. aspartaam echt niet goed is voor de groei van je kindje. kijk dus goed op de verpakking.

ik weet dat de AH een danoontje variant heeft waar alleen fruitsuikers inzit, ik geloof de zogenaamde schuiftoetjes (langwerpig en je moet schuiven om het eruit te krijgen)
    groetjes knof

#3385256 Quote

Ik geef ook baby danoontje en ik heb begrepen dat halfvolle yoghurt beter nog niet kan. Wel volle yoghurt. Met Optimel en dat soort yoghurts zou ik ook nog even uitkijken.

read more image Lees ook: Voedingsschema baby: het eerste jaar
    #3385257 Quote

hallo,
    ik lees nu dat ik een beetje vel ben op dat optimel excuses dat is niet de bedoeling maar kijk echt even op de verpakking soms is een beetje suiker dan een betere optie.
    groetjes knof

#3385259 Quote

geeft niet hoor knof, wist ik helemaal niet! Dacht juist dat het beter was. Mijn zoontje is overigens al bijna 2 hoor, dus geen  kleine baby meer. Maar ik zal het eens uitzoeken!
    Thanks.

Yoghurt met roosvice misschien een idee?

#3385263 Quote

Hoi,

Scheutje diksap in de yoghurt vindt Mirte ook lekker. Stuk goedkoper ook dan danoontje.

Groetjes,
    Linda

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen