Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

602738 Voeding Van Zoontje 14 Maand Oud

• Auteur

Hallo

Mijn zoontje van 14 maand oud heeft " problemen"   met het eten van fruit. Zo af en toe krijg ik het voor elkaar om gepureerd fruit hem te geven maar ik hoef zeker niet met stukjes fruit aan te komen (in wat voor maat dan ook!). Sinds 3 a 4 weken is hij ook zeer kritisch met het avondeten geworden. Meneer wil alleen vlees met de handen eten en de groente en de aardappelen die hoeven al helemaal niet op de tafel. Ik heb potjes geprobeerd, groente in de stukjes geprobeerd maar heb helaas nog niet een oplssing gevonden. Voor alle duidelijkheid: hij eet  ´s ochtends een bord pap geheel op en  ´s middags 1 a 2 boterhammen. Ik prop hem al met opzet niet vol met koekjes e.d. in de hoop dat hij dan door de honger wel groente wil eten.
    Tips??

#3385237 Quote

volgens mij heeft dit ook met de leeftijd te maken hoor.
    Tuurlijk zijn er kinderen die gewoon niet van fruit houden, maar in de dreumes-leeftijd willen ze alles zelf doen en vinden ze het woordje "NEE"uit en dat ze daarmee "macht"hebben over papa en mama.
    Ik zou het juist gewoon niet te veel proberen, laat hem lekker, en zeker laat het hem zelf doen.
    En niet teveel aandacht geven als ie niet of weinig eet.
    Zet hem gewoon een bordje met eten voor zijn neus en laat hem zelf kijken wat en hoeveel hij opeet.
    Mijn zoontje is nu ruim 13 maanden en eet gewoon lekker zelf, probeert met een vorkje te prikken, maar dat lukt nog niet heel erg goed, dus gaat vervolgens met zijn handjes verder, ik geef hem gewoon hapklare stukken, geen geprakte dingen, maar gewoon zoals het is, en meestal gaat dit erg goed.
    Als we dan een keer macarony eten ofzo voer ik hem wel gewoon en vindt ie dat ook gewoon goed.
    Succes ermee
    groetjes Martine

#3385254 Quote

Hallo,

Dit hoort inderdaad bij de leeftijd, maar wel erg vervelend als ze geen groente en geen fruit willen eten. Guido wil meestal wel fruit, maar vooral geen groente en zeker geen rauwe groente (komkommer, sla, tomaat, witlof). Misschien wil je kindje wel sinaasappelsap drinken? Of je kunt de groente verstoppen in iets wat wel gegeten wordt.

Verder zou ik niet te veel strijd van het eten maken, volgens mij kun je dat als ouder niet winnen. Bij mij thuis geldt wel, geen fruit, dan ook geen koekje.

Veel succes.

Groetjes Loekie

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen