Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

602739 Anderhalf En Niet Meer Willen Eten

• Auteur

Mijn zoontje is net anderhalf maar na altijd een goede eter te zijn geweest weigert hij te eten.Wat hij wel eet is zijn fruit en brood maar het warm eten is een drama.VLEES LUKT EN AARDAPPELS EEN beetje maar groente ho maar.hIJ houd zijn mondje stijf dicht of spuugt het uit.Ook wil hij alleen maar zelf eten en dat laten we toe omdat hij dan in iedergeval iets eet.Heeft iemand tips om hem te laten eten?Geprakt lukt niet,stukjes niet en zelf laten eten en af en toe iets met een lepel in zijn mond doen lukt ook niet

#3385249 Quote

hallo,
    ik werk al jaren met kinderen en heb gezien welke drama's zich aan tafel afspelen dus toen ik kinderen kreeg dacht ik daar begin ik niet aan. ik heb nooit iets gezegd over wat mijn dochter at, de ervaring leert dat ze de ene keer bijna niets at en vervolgens toch wel weer honger kreeg. fixeer je niet teveel op het avondeten maar kijk wat hij overdag allemaal krijgt dat is in de regel best veel en hoef je je geen zorgen te maken. je kunt groente ook in het eten 'verstoppen' bv. fijn gemaakte wortel mengen met pannenkoekenmeel en daar een pannenkoek van maken. fruithap maken (ook al is hij anderhalf) en daar zachte groente in vermengen. mijn dochter is nog steeds geen grote eter maar eet wel alles, ze is nu 5 jaar.
    groet knof

#3385251 Quote

Hallo,

Hier heb ik er ook eentje die in het begin heel goed at en nadat hij een keer ziek is geweest is het slechter geworden . Hij at wel brood en fruit dus dat gaf ik hem toen maar en nu sinds een week of 4 eet hij weer heel erg goed gelukkig. Ik geef hem niet te veel snoep en koekjes   dan eet hij beter.