De tip van goed laten drinken, daar wil ik nog wel wat aan toevoegen. Nooit meer dan een liter per dag, een een uur voor het eten niet meer een hele beker drinken geven! Liefst helemaal niets, maar ja, hebben ze dorst… als je je kind overdag te veel laat drinken, du smeer dan een liter, gaat de eetlust weg! vooral 's avonds.
Maar goed, die van mij wordt 3 in oktober. Ook bij hem ging na anderhalf jaar van de één op andere dag een knop om. Hij weigerde groente, en aardappelen. Een tijdje wel vlees.
toetje altijd weer wel. Het heeft te maken met ontwikkeling van smaakpepillen, maar zeer zeker ook met de eigen wil!
die van mij heeft het nu nog, en leeft al dus al bijna anderhalf jaar zonder groente én fruit. Hij heeft ook een half jaar lang geen fruit gegeten. Nu af en toe. Hij lust sinds kort brocolli (zo af en toe), droge pasta met kaas (zonder saus en andere dingen), pannekoeken, bami en nasi (droog).
Voor de rest: helemaal geen aandacht aan besteden, dan wint hij.
Alle trucs van het eten mengen, en wat dan ook maar: hij weigert, je kunt hem niet voor de gek houden.
Nu mijn zoontje bijna drie wordt wil ik er wel verder mee. Ik ga dan een stickersysteem gebruiken wat ik opbouw. Als hij bijv. twee hapjes groente heeft gehad: een sticker. Bij 5 stickers belonen met iets. (kan van alles zijn, hoeft ook niet perse een klein cadeautje). En zo moet hij steeds meer happen gaan eten. Ben benieuwd.