Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

602740 Hoi

• Auteur

hoi
    ik heb een vraagje
    ik ben ester en ben gast ouder bij mijn schoonzusje
    ik heb mijn opas baby van 4 maanden zijn eerste fruit hapje gegeven uurtje na zijn flesje van half vier( dus pas om 5 uur een fruithapje 4 eetlepels)
    ze was best wel terleugesteld snap ik .maar nu heeft ze van morgen haar zoon voor de fles al een fruithapje gedaan is dat wel verstandig ,
    ze is nog al onzeker en aan gezien ik al twee meiden heb van 11 en 7 maar ze neemt niet snel wat van me aan en als ik er niet mee was begonnen kreeg hij pas iets met 6 maanden

groetjes ester

#3385274 Quote

hai Esther,

lastig is dat he? je hebt het idee dat je iets doet omdat het goed is voor de baby, en dan lijkt degene voor wie je het makkelijk wilt maken het er niet mee eens te zijn…
    wat een goede tijd is voor een fruithapje…ik denk dat er niet echt de juiste tijd is!
    lijkt dat als er minder dan een half uur tussen flesje en fruithapje(of fruithapje flesje) zit dat dat te dicht op elkaar is…fruithapje, is een bijhapje en geen vervanging van een flesje lijkt mij…
    hoe bente het in het begin had(ze is inmiddels 7,5maand) was tegen half 10/10u fruithapje en dan rond half 11/11u flesje, er zat dus toen een uur tussen het hapje en het flesje. ik heb ook wel gelezen dat het fruithapje smiddags wordt gegeven…het tijdstip weet ik zo niet!
    succes er mee….enne denk dat als ze inziet dat je advies goed bedoelt is dat ze best wat zou willen aannemen..

#3385277 Quote

Ik zou ook pissig zijn als iemand anders mijn kind zijn allereerste fruithap had gegeven!
    Dat is toch de keuze van de moeder en toch begrijpelijk dat ze daar bij wil zijn de eerste keer.
    Hoewel ik ook met 4 mnd ben begonnen met fruithap, weet ik dat ze tegenwoordig adviseren om pas met 6 mnd te gaan beginnen. Dus als zij dat wilde, heb jij dat maar te accepteren.
    Als moeder moet je toch weten hoe onzeker je kan zijn in het begin?  En alle beslissingen mbt de baby, liggen nog steeds bij de moeder, hoe goed jouw bedoelingen ook zijn.
    Sil

#3385278 Quote

Ik ben het met Sil eens, ik zou ook goed pissig zijn! Zou jij het leuk vinden als iemand anders dat bij jouw kinderen had gedaan?
    De geadviseerde leeftijd voor het eerste fruithapje is inderdaad nu 6 maanden en als zij tot dan wil wachten dan is dat haar goed recht..

#3385279 Quote

Ik zou ook echt gigantisch boos zijn!
    Om twee redenen: De ouders mogen zelf beslissen wanneer er voor het eerst fruit- en groentehapjes gegeven wordt. Er wordt vanuit internationale organisaties geadviseerd om te wachten tot 6 maanden. En dan doen sommige ouders dan ook.
    En ten tweede; een fruithapje geven voor het eerst aan je (eerste) kind is iets super bijzonders! Wij hebben het gefilmd, foto's gemaakt en er echt van genoten! Ik heb dat ook samen met mijn vriend gedaan, hij wilde er natuurlijk ook graag bij zijn. Kijken hoe dat kindje reageert op iets anders dan melk. Het is ook een stap voor de ouders. Je kindje wordt weer een beetje groter!
    Nou, ik had het niet willen missen en zoals ik al zei, ik zou echt heel boos zijn!

gr,
    Sabine

#3385280 Quote

Hoi Esther,
    Ik snap ook niet helemaal waarom je dat hebt gedaan. Heb je gewoon zelf besloten om haar een fruitpotje te geven? Inderdaad zoals hierboven al geschreven werd, is het tegenwoordig helemaal niet goed meer om met 4 mnd al met bijvoeding te beginnen, maar idd pas met 6 mnd. Mijn dochter krijgt nu ook nog niks, vanwege bijwerkingen. Het is inderdaad weer iets nieuws, iets waar je echt voor gaat zitten, fototoestel erbij. Dat is iets voor moeder/vader en kind en niet voor de oppas! Als zij het jou vraagt, is het een ander verhaal! Hoe denk je er nu over na alle reacties? Ik ben wel benieuwd of je er nl nog steeds hetzelfde over denkt..
    Groetjes Judith

read more image Lees ook: Voedingsschema baby: het eerste jaar
    #3385281 Quote

Dat vraag ik me dus ook af…..
    Ik heb het een beetje mee zitten lezen, maar ik reageer nu toch…

Ik denk nl dat ze het zelf niet zo erg had gevonden bij haar iegen kids? anders doe je dat niet.

Groetjes Debby mv B'Elanna

#3385292 Quote

inderdaad ben het hier ook mee eens

ook al heb je goede bedoelingen

je moet altijd de wensen van de ouders nastreven

en ik zou zeker ook boos zijn het eerste fruithapje is zo speciaal voor ouders!

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen