Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

602742 De Nachten Baby 5 Weken Borstvoeding

• Auteur

Hoi,

Mijn dochtertje is nu 5 weken. De nachten gaan aardig.

Ik probeer wat regelmaat te creeren. Weet dat ze nog klein is, maar elke nacht dat beter gaat is er 1 toch?

Ze gaat om 20.00 uur naar bed. Zou dan doorslapen tot 01.00 uur Als ik haar Niet wakker maak

Maar dat is best een rot tijd. Ik ga meestal zelf om 23.30 uur naar bed.

Ik maak haar om 22.30 uur wakker voor de voeding en dan gaat ze er om 23.00 uur weer in.

Ze slaapt dan tot 03.30 uur. dan weer voeden en dan gaat ze er om ongeveer 04.00 weer in.

Helaas komt ze dan meestal al weer om 06.30

Daarna wil ze niet echt meer slapen, maar dan leg ik haar op mijn buik dan slaapt ze tot ongeveer 08.00 uur.

Iemand een idee hoe ik het zou kunnen doorbreken????

Of hoe het ook anders zou kunnen?

Geen idee, misschien gaan sommige er wel vaker uit, was gewoob erg benieuwd

Ik geef altijd 2 borsten. Elke borst zo'n 10 minuten

Misschien doen jullie ook dat anders?

Alle tips zijn welkom

Groetjes

#3385286 Quote

hoi hoi,

Dat gaat inderdaad al best goed die nachten,als jij toch eerder naar bed wil dan gewoon wakker maken dan went ze vanzelf aan jou ritme,en dat slapen op de buik deed mijn meisje ook tot een week of 8 en ineens slaapte ze langer door in haar bedje.

Kan het mischien zijn dat je te snel je tweede borst geeft?dan krijg ze mischien veel voormelk binnen en weinig achtermelk en juist daar komt ze vol van te zitten.

En vaak met n week of 8 gaan de nachten beterder of zelfs dat ze doorslaapt.

succes en geniet van je meisje

#3385288 Quote

Hai!

ik dacht in het begin ook: pfff… wanneer komt er ooooit een ritme?? Maar na 8 weken was het van de een op de andere dag om de 4 uur… niks geforceerd, gewoon vanzelf…
    Als ik jou was zou ik vooral niets forceren, vooral met bv niet, je weet toch niet wat ze nou precies binnen krijgt, en dan ga je je alleen maar zitten frustreren dat het niet lukt!
    Hou vol, dan gaat het vanzelf, echt!

Linda
    mama van Elisa van 3 en baby Annabel

#3385289 Quote

Hoi
    Mijn zoontje is nu 5 1/2 week.
    Ik geef zelf fles voeding ( is toch anders dan borstvoeding?!)
    Ik probeer de laatste fles om 24.00 uur te gevn,en dat lukt niet altijd soms 23.00 of dan weer 00.15 en dan kwam hij om   ongeveer 04.00.
    Sinds vorige week geef ik ipv 150 ml     170 ml.En nou slaapt hij tot 5 ur en dan komt hij weer om 9 uur.Dus de hoeveelheid verhogen heeft bij ons geholpen.Succes ermee!!!!!!!

#3385323 Quote

hoi,
    op een gegeven moment moet je het er gewoon een beetje op "wagen" en het een beetje loslaten. nu maak je je baby nog steeds wakker, maar op een gegeven moment gaat hij vanzelf langer doorslapen
    Zelf gaf ik ook 6 maanden borstv. na 6 weken heb ik ook het een beetje op zijn beloop gelaten. gaf hem om 20 uur nog wat en dan werd hij op een gegeven   moment rond 4 uur wakker, gaf wat en sliep dan weer door tot half 9.
    Dat is een best fijn ritme!

gr marie

#3385328 Quote

Hoi hoi, ja wat een gedoe he met die nachten…. pfff bij ons heeft het 3maanden geduurd voordat onze zoon helemaal doorsliep: hij kwam altijd snachts om 3uur. standaard! dat was heerlijk. en ik gaf hem de laatste voeding ervoor zo rond half 11 savonds. Ik gaf in het begin ook 2 kanten dus dat kun je nog wel even verder doen volgens mij. maar let wel goed op dat ze die eerste kant dan GOED leegdrinken( dus ook de achtermelk) dat was bij mij meestal zo n kwartiertje. en op den duur stopte ik met die 2de kant aanbieden. zo na 2maanden denk ik.
    Onze zoon woog bij de geboorte ook wel 8,5pond dus hij had misschien meer nodig dan andere kinderen met minder gewicht dat weet ik niet precies…

Ik heb mijn zoon 8,5 maand met plezier bv gegeven….
    Soms is het wel zwaar…maar je bent er bijna….dat het doorslapen wordt snachts, en dat is HEERLIJK!!!
    Succes.
    Groetjes Matthieu en zn mamma

read more image Lees ook: Voedingsschema baby: het eerste jaar
    #3385408 Quote

hey meiden,

bedankt voor jullie reacties. Ik ga proberen mijn dochter langer aan de eerste borst te houden.
    Maar ik vroeg me af als je in de toekomst 1 borst per keer aanbiedt, staat de andere borst dan niet ""op knappen""??
    Of bied je deze als toetje aan, zodat de druk er een beetje af is?

Alweer bijna half 11, dus tijd om haar wakker te maken.

Oja enne ik kolf ook wel eens tussendoor, (een uurtje na de voeding)
    maar er komt dan echt bijna niets uit!
    30 cc…grr

#3385411 Quote

Ik geef na ruim 5 maanden nog steeds 2 kanten per keer hoor!

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen