Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

602743 Vegetarisch Soya En Borstvoeding

• Auteur

hallo allemaal,
    voor dat ik zwanger was at ik geen melkproducten en vlees maar wel soya, vegetarisch, zuurdesembrood, etc. dit om mijn eczeem te verminderen. toen ik zwanger was at ik wel vlees en melkproducten een beetje uit gemak en ik was super misselijk dan ben je blij dat er iets in blijft. nu geef ik borstvoeding en eet nog steeds vlees en melkproducten omdat ik DENK dat dat beter is voor de baby. ik krap mezelf echter gek aan het eczeem dat steeds agressiever lijkt terug te komen. kan ik nu zomaar over stappen op soya, vegetarisch eten, komt mijn kind dan niets tekort?
    iemand ervaring?
    groetjes knof

#3385290 Quote

Hoi,

Ik ben al tien jaar vegetarisch en heb geen vlees gegeten tijdens en na mijn zwangerschap, ook niet tijdens de BV (6 maanden gegeven).
    Wel heb ik melkproducten gegeten en vis. Vis tijdens de zwangerschap en wellicht ook tijdens de BV is wel gezond voor het kind. De vetten zijn goed voor de ontwikkeling van de hersenen. Dat vlees kun je gerust laten staan.
    Maar je kunt het misschien ook vragen aan een voedingsdeskundige. Als ik me niet vergis kan dit ook op dit forum.

gr,
    Sabine

#3385291 Quote

hallo

ik ben al 16 jaar vegetarisch
    ook tijdens zwangerschap en borstvoeding

het enige wat ik heb gedaan is folimzuur geslikt
    en extra gelet op genoeg fruit en groente.

ik ga mijn baby zelfs vegetrisch opvoeden
    en heb bij CB nagevraagd

je doet je baby echt geen tekort ermee!
    als je er maar op let dat hij/zij genoeg fruit en groente binnenkrijgt

vlees lijkt gezond maar wat daar tegenwoordig niet allemaal inzit mis je niet veel
    dezelfde voedingstoffen zitten ook in eulvruchten

maar voor je eigen gerustheid zou ik inderdaad een voedingsdeskundige raad vragen

succes ermee

#3385315 Quote

Ik gebruik normaal gesproken wel melk, maar nu met de bv juist niet!
    Ik slik nu vitamine B complex en calciumtabletten erbij.   Dus het kan wel zonder melk. Je kindje neemt wel wat het nodig heeft.

#3385337 Quote

Hoi,

ik ben ook een van de vegetariërs op dit forum. Ik heb tijdens mijn zwangerschap wel af en toe vis gegeten. Nu doe ik dat niet meer, maar neem vegetarische burgers o.i.d. Verder slik ik nog steeds de zwangerschapsvitaminetabletten. Dat heeft de gynaecoloog mij geadviseert. En de baby groeit als kool op de bostvoeding.

Groetjes van Marloes

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen