Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

wat te eten

• Auteur

ik lees ook wel eens mee over wat iedereen te eten geeft, maar nu vraag ik me af wat geven jullie met ongeveer 18 weken en hoe maken jullie het klaar. of geven jullie alleen potjes. ik heb potjes staan (gemak zucht) maar soms denk ik dat hij best iets met ons mee kan eten.. want wat mogen ze nu wel en wat niet van groente. en welk tijsstip geven jullie het. ik heb nl nog niet egt een ritme. hij krijgt nog voledige bv. alle tips zijn welkom. o ja is dat boek van de ah opperde pop nog verkrijgbaar. kom nl nooit bij de ah maar t lijkt me wel makkelijk. bvd aadje

#3389257 Quote

Het boek Opperdepop is nog steeds verkrijgbaar en ik vind het echt een aanrader.
    Heel veel makkelijke en lekkere recepten en veel informatie.

Ik geef af en toe een potje, maar meestal vers.
    Ik vind dat er erg weinig keus is in potjesvoeding.
    Ik kook meerdere porties en dan vries ik het in, zodat ik altijd een voorraad heb.
    Ik geef de groentehap meestal rond 17.00-17.30.

#3389258 Quote

Als je trouwens volledig borstvoeding geeft is het echt aan te raden om te wachten met bijvoeding tot je kindje 6 maanden is.
    Dit is sowieso beter.

#3389280 Quote

kijk eens op de site van http://www.keukenkikker.nl  daar staan recepten op leeftijd en kun je ook meteen kijken wat ze wanneer mogen hebben aan groente en waar je beter nog even mee kunt wachten.

#3389283 Quote

Hoi Aadje,

Ik vind 18 weken wat aan de vroege kant hoor om al te beginnen met vaste voeding.
    En wat mijn voorgangster al zegt, als je kindje volledige borstvoeding krijgt, is het beter om te wachten tot je kleintje 6 maanden is. Het is ook beter omdat de darmen van je kindje vanaf 6 maanden er pas aan toe zijn om ander voedsel te verwerken.

Ik ben Sven hapjes aan gaan bieden toen hij 5 maanden was. En dat was alleen maar om kennis te maken. Ik ben begonnen met groentehapjes en dan een half potje (potje waarop staat vanaf 4 mnd) omdat Sven erg gevoelige darmpjes heeft. Het was alleen om aan de smaak te wennen. Gelukkig vond hij het erg lekker. Het beste is dan om 3 tot 5 dagen hetzelfde te geven zodat je kindje aan de smaak kan wennen.
    Sinds ongeveer 2 weken krijgt hij ook fruithapjes en dat valt ook goed in de smaak.
    Sinds deze week maak ik de hapjes zelf zodat hij kan wennen aan de wat grovere structuur en dat gaat tot nu toe prima (geen darmkrampen). Alleen broccoli vindt hij nog niet geweldig, haha!

Met de pot mee-eten mag je kindje volgens mij pas vanaf 1 jaar hoor en dan nog moet je oppassen met zout en kruiden.

Als ik jou was zou ik even overleggen met het consultatiebureau hoe je dit het beste kunt aanpakken maar ik zou zeker nog even een paar weken wachten. Je kindje kan nog lang genoeg vaste prakkies eten dus waarom de haast?

Groetjes,
    Maike
    Mama van Sven, 28-7-2007

#3389514 Quote

Hallo,
    Mijn mannetje is nu zo'n 4,5 mnd oud  (volgens mij ook ong 18 weken.)  en krijgt sinds afgelopen vrijdag een aantal hapjes groente(worteltjes) om te wennen.
    Hij krijgt :
    7:00 200 cc
    11:00 200cc
    15:00 200cc
    18:00 groentehapje
    19:00 200cc
    21:00 200cc

Wanneer hij na een week of twee alleen  groente hapje als bijvoeding ga ik in de  ochtend een  fruithapje erbij doen. Of misschien eerst de fles van 19:00 een papfles maken en die van 21:00 er vanaf. Ik kijk  hoe het gaat en wat ons mannetje wil.  

Het is in ieder geval handig dat zo'n site als deze bestaat er je er vele (verschillende) schema's kan terugvinden en dat er meer moeders (en vaders) zijn met vragen! Als het aan het CB ligt, begin ik pas met groente of fruithap na 6 maanden. Maar ons mannetje is al weken aan het happen en smekken! (nu pas begonnen ivm overgang bv naar flesvoeding (bv was enorm teruggelopen))

Succes ermee
    Liefs Els, mama van Quentin 21-09-2007

Lees ook: Voedingsschema baby: het eerste jaar

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct