Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

krampjes van fruit / groente

• Auteur

Hoi,
    Ons zoontje van 5 maanden mag officieel al wat oefenen met fruit en groente. Nu heb ik eerst peer en banaan (een paar dagen per soort) geprobeerd, maar daar kreeg hij buikkrampen van. Toen zijn we maar weer gestopt. Na een tijdje rust worteltjes geprobeerd, maar ook hier krijgt hij krampen van. Dus weer gestopt. Hij slaapt eigenlijk nog maar net door en  met die krampen was het 's nachts weer feest, daar zitten we natuurlijk niet op te wachten. Ik weet dat hij pas met 6 maanden vaste voeding moet eten, maar ik weet natuurlijk niet of het dan wel lukt.
    Onze oudste zoon had met 4 maanden ook wat moeite, maar met 5 maanden had hij geen last meer van krampen.
    Hebben jullie hier ervaring mee en/of tips voor?
    Er komen verder geen allergien voor in de familie en hij krijgt er ook geen uitslag van, alleen krampen.
    Groetjes Monique

#3389303 Quote

Hoi. Ik ben een week of 3 geleden ook begonnen met groente en fruit te geven (mijn zoontje is 6 maanden), en hij had in het begin ook last van krampjes hoor.. Ook heeft hij een paar dagen last gehad met poepen, maar dat was na een paar dagen allemaal weer over!!
    Ik gaf (en geef) bv dus ik denk dat het door de overgang kwam. Ze kregen natuurlijk alleen melk en als je vast voedsel gaat geven veranderd de ontlasting gelijk mee, dus daar kan ie wat last van hebben..
    Gr. Anne-Marie

#3389305 Quote

Merel 5 maanden heeft er ook last van.
    Begonnen met peer en gelijk moeilijker poepen. Ze heeft nooit last gehad van krampjes.
    Ben ook gestopt met nutriton wat bij haar behalve hielp tegen het spugen ook laxerend werkte.
    Dus ineens meosten die darmpjes veel harder werken denk ik.
    Banaan ben ik na 2 keer proberen voorlopig maar mee gestopt. Toen kon ze het helmaal niet kwijt.
    Heb nu cinababy staan dat asl ze last heeft ik er wat aan kan doen
    Als ze nu 's ochtends niet gepoept heeft geeft ik die dag een paar keer over een paar druppels.
    Het gaat nu na 3 weken al wat beter.
    Tja het is even wennen.
    Hou het bij licht verteerbare dingen zou ik zeggen

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct