Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

hoe maken jullie de papfles ('s morgens )

• Auteur

Hoi

Wie weet hoeveel pap er in de ochtendfles moet om het pap te kunnen noemen en het ook een beetje te laten vullen.Met rijstebloem deden we er 3 eetlepels ddor ,maar met gewone pap vind ik dit zo weinig.

Pap van een lepeltje vind ze niet lekker!

Groetjes Jessica

#3389365 Quote

hoe zo vind ze niet lekker? Moet ze er niet gewoon eventjes aan wennen?
    Maud ging zonder moeite over op een papje met een lepeltje. Ik gebruik bambix met een smaakje (appel) daar zit de melk al in en is verder 130 ml water en 7 scheppen bambix. Vind ze best lekker al denk ik dat ze misschien ook best een boterham lust. Maud heeft wel nooit een papfles gehad alleen maar melk.

#3389368 Quote

Joyce heeft een periode heel slecht gegeten/gedronken.
    Alles wat anders was dan echt fruit of moedermelk hoefde ze niet.
    Ondertussen gaat het al heel veel beter.Ze eet fruit,warme hap en brood.
    Maar pap om te happen blijft ze gewoon na 1 hapje weigeren.
    Ook de pap met smaakje ed.En op deze manier krijgt ze het wel binnen.
    En ze heeft het nog hard nodig.
    Dit is mijn derde kindje en de andere kids kregen ook gewoon fles met een lepel.
    Vandaar ook mijn vraag HOEVEEL PAP MOET ER IN EEN FLES,want ik heb er geen ervaring mee.

Groetjes Jessica

#3389369 Quote

Hoi Jessica,

Mijn dochter is 13 maanden en krijgt 's avonds voordat ze naar bed gaat een papfles. Ik heb ook de bambix pap waar de melk al inzit, daar hoef je alleen nog maar water bij te doen. Ik vul de fles tot 160 ml en voeg dan 8 eetlepels bambix toe. Ik heb de 1, 2, 3 speen van avent en dan op stand 1 gaat het goed. Het is  iets minder dan  1 eetlepel op 20 ml water. Ik gebruik deze pap al vanaf dat ze ongeveer  8 maanden is. Maar de pap waar jezelf nog opvolgmelk bij moet doen werkt volgens mij hetzelfde.

Ik hoop dat je het snapt.

Succes

#3389372 Quote

Ik doe 180 ml water, 6 schepjes Friso en 3 flinke eetlepels Bambix in de fles.
    Dit in combinatie met de papspeen van Etos eigen merk, werkt perfect.

#3389374 Quote

Hoi Jessica,

Wij doen 180 ml water met dan 6 schepjes en dan dezelfde 6 maatschepjes pap (bambix) erbij.

Hoop dat je er wat aan hebt,

Suc6,

Kirsten

Lees ook: Voedingsschema baby: het eerste jaar
    #3389378 Quote

Hoi
    Volgens mij hoort dat op de verpakking te staan hoe je het moet klaarmaken. Dus ook hoeveel pap er in moet.

#3389397 Quote

Hoi Joyce,

Mijn zoontje van nu ruim 7 maanden lust ook geen pap van bordje.
    Ik krijg het er met een lepel echt met geen mogelijkheid in!!

Hij krijgt van mij elke ochtend een papfles en ik maak hem als volgt klaar:

180cc water + 6 schepjes nutrilon 2 en 8 voedingsschepjes bambix vanaf 6 maanden.
    Hij drinkt dit uit een dodi fles met dodi 3 standen speen op stand 3.

Marjolein

#3389403 Quote

Hoi Jessica,

Dylano krijgt 2 papflessen.
    Die van 's ochtends maak ik als volgt.
    250cc melk (ik maak de voeding voor een hele dag klaar).
    Dan 1 schepje JBPM tegen het spugen.
    En ongeveer 4 á 5 eetlepels Bambix (vanaf 8mnd).
    Dan gebruik ik een papspeen en de S-fles van Difrax.

Ik maak trouwens de voeding in een ander flesje klaar, 1tje die breed is van boven, anders kan ik niet roeren in de fles, en krijgen we klontjes.
    En ja… de fles gaat maar tot 250 – 260cc

Groetjes Debby.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct