Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Slecht drinken bij 6 weken; wat is minimale hoeveelheid..?

• Auteur

Hoop dat een van jullie een weet wat de minimale hoeveelheid voeding is die een kindje nodig heeft.

Ons dochtertje is zes weken oud, en  is twee weken geleden opgenomen geweest met het RS-virus. Behoorlijk heftig, voor zo'n kleintje, maar nu drinkt ze nog steeds erg slecht. Kan me voorstellen dat ze nog wat moet aansterken en dat haar lijfje nog lang niet op volle toeren draait, maar wat is de minimale hoeveelheid voeding die ze binnen zou moeten krijgen voor ik me zorgen moet gaan maken..?

Het ziekenhuis (en ook het CB) gebruikt de richtlijn 150cc per kg lichaamsgewicht. Ze woog een dikke week geleden 4340gr en zou dus zo'n 110cc moeten drinken over zes voedingen (ca 660cc in totaal). Nu drinkt ze met een beetje mazzel zo'n 500 cc per dag.. erg matig dus. Ze plast verder wel goed en kijkt ook helder uit haar ogen, maar toch.. Zijn in de tussentijd ook nog overgegaan op Nutramigen, wat  al niet al te lekker is, en als klap op de vuurpijl van de week ook nog maar even spruw gehad, kortom: allemaal niet bevordelijk dus!

Maar goed,  moet ik me zorgen maken of maar even rustig  afwachten..?

#3389417 Quote

hoi daan,

gewoon de dokter bellen! die kan dat het beste inschatten, die kijkt ook hoe je dochter er verder uitzoet, hoe ze kijkt etc.

amanda

#3389419 Quote

Onze zoon is ook opgenomen met RS, destijds was hij ongeveer 4 maandjes. Hij dronk ook slecht daarna, ze zeggen dat hij toentertijd 500 ml sowieso binnen moest krijgen.
    (ik vond het best weinig…) maar na een tijdje ging het beter.

Sterkte en suc6!

#3389421 Quote

O… wat ik nog vergeet te schrijven   sorry..
    Xander is toen met 6 maanden op de Pepti gegaan (ook koemelk vrij, achteraf heeft dat ook veel invloed gehad, want hij kan dus inderdaad niet tegen km)
    Wel lastig, want als je kindje het niet accepteert.. het is natuurlijk ook een aparte smaak, Xander was destijds wat ouder en accepteerde de smaak ook. Tijdje later deed ik er een beetje dixsap doorheen en nu drinkt hij het weer. Misschien kan het cb wel wat verzinnen, zeker omdat ze nog zo klein is..

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct