Ha, moeder van 5! Hier moeder van 4! Ik begrijp je wens erg goed, maar toch is het beste "advies" dat ik je kan geven: geef je gewoon over aan het ritme van je kind, kijk niet op de klok, laat alle ideeën los van een baby die moet doorslapen…..
Klinkt makkelijk, maar echt, het helpt zo als je je niet meer druk maakt.
Leah kwam tot een jaar meerdere keren per nacht. Ik heb me er gewoon aan overgegeven, soms wel tot 4-5x per nacht toe. Echt niet makkelijk, maar op de 1 of andere manier kon ik me overdag makkelijk staande houden! Juist vanwege het meegaan in het ritme van haar….. En jawel hoor, rond 13 maanden is eindelijk het doorslapen hier doorgedrongen. Heerlijk, maar ik ben ook blij dat Leah het zelf heeft aangegeven!
Sterkte met je nachtjes, welterusten!!
Nog even 1 vraagje: wordt jouw kindje echt wakker van de honger, of is het meer mamahonger??
Weet je, je kunt het je nu misschien niet voorstellen, maar er is een tijd geweest dat ik zo intens kon genieten van onze gezamenlijke nachtmomenten. Overdag ben je altijd met een heel span en de nacht was dan voor ons. Heerlijk, zo'n klein, warm hummeltje bij je in de buurt!!