Hoi,
Ik zelf ben voorstander van vers, maar buiten dat wordt de kwaliteit van potjes nauwlettend in de gaten gehouden en kun je er dus van uit gaan dat je kindje daarmee alles krijgt wat het nodig heeft!
Het nadeel aan te veel potjes voeding geven is dat de smaak heel anders is dan bij vers, heb je bijv al eens sperciebonen uit een potje geproefd?? smaakt toch niet naar sperciebonen wel? Dus wil je ze op een later moment de zelfde groente geven als uit een bepaald potje smaakt dat dus voor je kind heel anders.
Ook de potjes vanaf bijv 8mnd bevatten meerdere soorten vlees en groente, maar die zijn zo vermengt dat het 1 smaak wordt!
Ook is de structuur heel anders dan van verse groente die je fijn maakt!
Al met al kan het dus echt geen kaad om je kindje potjes te geven, maar het maakt in sommige/veel gevallen de overstap naar verse groente/fruit moeilijker.
Ik snap dat het gemakkelijker is om uit een potje eten te geven maar als je kans hebt zou ik vers geven of in ieder geval zo veel mogelijk.
Hier hebben ze nooit veel potjes gehad en ik heb totaal geen problemen met welke groente/fruit soorten dan ook, mijn kinderen eten alles! Maar ja of dat de reden is weet ik natuurlijk niet zeker..haha
Sorry heel verhaal, hoop dat je er iets aan hebt!
Gr MJ