Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

6105 Nod 15 Mei

• Auteur

He hallo,
    Wie heeft z'n nod ook de 15e in de maand van mei?
    Het schiet alweer op he, nog maar een weekje.
    Ik vind een week lang duren maar ik moet niet zeuren. Heb een cyclus van ongeveer 28 dagen en als je er een hebt van 40 wordt het even een ander verhaal.
    Laten jullie wat horen? Houden we elkaar even op de hoogte.

#2790041 Quote

Hoi Marijke, hier ben ik nog even. Nu ik er even over nadenk, denk ik dat nod eisprong betekent. Klopt dat? Als ik de bloeding van afgelopen weekend zie als een menstruatie (volgens mij zei mijn arts dat ik het zo moest zien) dan heb ik mijn ei-sprong volgende week woensda ongeveer. Ik meet dit met zo'n eisprong-test van Clear-blue. Dat kan ik echt aanraden omdat je dan precies weet wanneer je vruchtbare dagen zijn. Het werkt net zoals een zwangerschapstest alleen meet de test nu of je al bijna je eisprong hebt. Ik heb dus rond de 19e mijn eisprong. (heb een cyclus van ong. 26 dagen).

Groetjes

#2790042 Quote

Nee, wacht. Dat moet dan dus eerder zijn.. rond de 15e.. net als jij!!!

#2790043 Quote

Dag Marijke&Frederique!

Wat er bedoeld wordt met NOD is Niet Ongesteldheid Dag….

Ik wacht met spanning af want de mijne is morgen….

Succes jullie allebei met zwanger worden en afwachten….

#2790044 Quote

Hoi Naat,

Dat vroeg ik mij dus ook af (zie mijn eerste reactie). Ik denk dat ze er de eisprong mee bedoelen maar weet het nog niet zeker.

Groetjes

#2790045 Quote

Nou ja, ik ben er echt niet bij vandaag. Ik dacht dat je vroeg waar het voor stond maar je legt het gewoon uit. Stom, niet goed gelezen!!!

Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #2790046 Quote

Wat ik inderdaad ook begreep is dat je NOD (Niet Ongesteld Dag) 14 dagen na je eisprong is. Dus normaal de 1e dag van je ongi. Vanaf die dag reken je ook je dagen dat je over tijd bent. Ik heb dit ook gevonden op de site http://www.9maand.com. Daar kan je onder het kopje: vruchtbaarheid, zwanger worden en dan de vruchtbaarheidsberekening je verwachte eisprong en je NOD uitrekenen.

#2790047 Quote

Ja, maarlet op hoor. Volgens mij is mijn eisprong een dag of 10 voor de ongi. Dan heb ik nl. steken in m'n buik en is in mijn ogen de eisprong. Dus het is niet altijd 14 dagen ervoor.

#2790048 Quote

Hallo dames,
    de eisprong is bij iedereen anders en hoeft niet standaard 14 dagen voor de nod te zijn. Ik heb volgens mij ook mijn nod de 14e of de 15e dus ik ga gelijk met je op alleen wil bij mij het geval dat ik geen cyclus van 28 dagen heb de afgelopen cyclus heeft 11 weken geduurd en de cyclus van deze maand duurt denk ik 6 weken dus ja.
    groetje Nicky

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct