Hoi Charlotte,
Bij mijn eerste (zoon van nu inmiddels 2,5 jaar) heb ik dit ook gehad. Ik was helemaal hyper, kon niet slapen, had daardoor totaal geen eetlust (ik zat echt met heel veel moeitje een halve boterham naar binnen te wurmen, terwijl ik normaal een echte snoepert ben. Zelfs chocola …. brrrrr.) Hierdoor ga je je natuurlijk extra slap voelen. Ik gaf borstvoeding en had dus eigenlijk zelfs meer voeding nodig. Ik kwam hierdoor in een soort vicieuze cirkel van niet slapen – niet eten – uitermate vermoeid – daardoor niet kunnen slapen – geen eetlust – etc. TOTDAT …………. ik de tip kreeg van een nichtje om vitamine B6 te gaan slikken. En wonder oh wonder: 2 nachten daarna sliep ik weer, enige dagen daarna kwam mijn eetlust terug en langzaamaan ging ik opbouwen en genieten van mijn nieuwe leven met kind.
Vitamine B6 kun je krijgen op recept, maar ook bij de drogist (maar dan is de concentratie wellicht iets minder hoog). Het wordt in het ziekenhuis ook voorgeschreven aan vrouwen met een postnatale depressie. Het zorgt voor geestelijke rust.
Als ik jou was, zou ik het eens proberen. Baat het niet, het schaadt ook niet! Voor mij was het een wondermiddel.
Na de geboorte van mijn 2e kindje (nu 9 maanden) heb ik er gelukkig geen last van gehad, maar ik heb wel de eerste weken regelmatig een vitaminepilletje geslikt (zeg maar preventief).
Hopelijk heb je wat aan mijn tip!
Groetjes,
Gerdina