Hoi,
Ik herken 't precies (behalve die relatieproblemen dan). Mijn zoontje heeft 3 mnd lang gekrijst. Ik was soms echt de wanhoop nabij. En die stomme opmerkingen dat alle baby's wel eens huilen… Bah, wat kun je daar nu mee als je kind zoveel huilt. Tegen mij zeiden ze ook: ach, alle baby's hebben wel een huiluurtje hoor. Jaja, hád die van ons maar eens een huiluurtje. Dat was tenminste af te zien. Hij huilde de hele dag! Je moet er bij zulk overmatig huilen vanuit gaan dat een kind niet zomaar huilt. En jij als moeder voelt precies aan dat 't zich ongelukkig voelt. Ik had ook constant het gevoel: hij hééft iets, hij zit echt niet lekker in z'n vel.
Bij mijn zoon was het achteraf de koemelkallergie. Had hij ook met de bv al last van, want toen huilde hij ook tijdens en na elke voeding. Maar toen ik de fles ging geven werd 't pas echt duidelijk. Toen kwam hij ook onder de rode bulten te zitten. Hij krijgt nu nutrilon pepti. Dat gaat perfect! We kregen opeens een opgewekt kind. Achteraf krijg ik nog de rillingen als ik er aan denk dat hij gewoon 3 mnd lang pijn gehad heeft… En al die dokters en cb-artsen en weet ik 't wat voor deskundige pipo's meer maar zeggen dat 't huilen gewoon normaal was en dat hij alleen een beetje een driftig karakter had. Ik voel me nog weer boos worden.
Misschien helpt voor jou een draagdoek ook. Dat beviel bij mij heel goed. Maar ja, als je de oorzaak niet aanpakt, is het altijd maar tijdelijk natuurlijk. En je begint zelf heel weinig als je je kindje zoveel moet dragen. Ik vond het echt slopend en ik kan me helemaal voorstellen hoe jij je voelt.
Ik hoop dat jullie relatie ook een beetje goedkomt, want natuurlijk vangt een kind altijd spanningen op. Maar ik zou er niet klakkeloos van uitgaan dat 't alleen daardoor komt.
Héél veel sterkte ermee!Gr. Lies
P.S. Oja, wat bij ons ook hielp was inbakeren. Daardoor sliep hij tenminste nog eens een poosje overdag! Eerst kwam hij totaal nog niet op 2 uur slaap per dag. Nu (7mnd) baker ik hem nog steeds in en slaapt hij enorm veel, overdag 's morgens tot half 11 en 's middags tot 4 uur/half 5, 's nachts van half 9 tot 7 uur! Echt super!