Hoi Sandra,
Mijn zoontje (nu 2,5) sliep ook altijd erg weinig overdag. Alleen als ik met hem ging wandelen of autorijden. Tot mijn grote verbazing ging hij steeds meer slapen naarmate hij ouder werd. Toen hij ruim een jaar was sliep hij meestal 1,5 uur 's middags. Nu is hij 2,5 en slaapt hij gerust 3 uur 's middags en dan gaat hij toch 's avonds weer gewoon om 20.00 uur naar bed. Dus: er is nog hoop!
Inmiddels heb ik ook een dochter (9 maanden). Zij slaapt vanaf het begin veel meer overdag. Ik heb bij haar vanaf het begin de 3 R's consequent toegepast (en niet onbelangrijk, ik ben zelf veel relaxter, waardoor zij dat ook is). Maar wellicht een tip: mijn dochter slaapt van 19.00 tot ongeveer 06.30 uur. Daarna is het flesje, aankleden, lekker spelen (in of uit bed) en dan omstreeks 10.00 uur een fruithap en daarna lekker naar bed. Ze geeft dan nog niet aan dat ze moe is, maar zodra ze ligt, slaapt ze (en vaak wel ongeveer 2 uur. Dan is het boterham eten en om ongeveer 14.00 uur een fles. Meestal gaat ze dan om 15.00 / 15.30 nog even slapen (half uur of uur). M.a.w. als je wacht tot je kind gaat huilen van de slaap, is het misschien wel te moe en slaapt het niet meer. Probeer je zoontje eens wat eerder op bed te leggen, dus als hij naar jou gevoel nog niet moe is. Misschien speelt hij eerst wat en valt hij dan vanzelf in slaap.
Succes ermee!