Hoi Jenny,
Ons zoontje Jurre is ook 3 maanden (12,5 weken) maar krijgt (borst)voeding op verzoek. Meestal heeft hij om de drie uur honger. 's Morgens wordt hij rond een uurtje of 6 wakker, dan voed ik hem en slaapt hij door tot 9 uur/ 9.30 uur. Als hij honger heeft voed ik hem nogmaals of leg hem eerst in de box met zijn speeltjes tot hij honger krijgt. Na het voeden doe ik hem in bad en daarna slaapt hij ongeveer een uurtje. Rond 12 uur krijgt hij weer trek en na het voeden speel ik met hem en als hij moe wordt leg ik hem in bedje. Meestal wacht ik op drie keer gapen. Dit heb ik gelezen in 'de babyfluisteraar', een boek die ik van mijn schoonzus heb geleend. Hij is dan nog wel wakker maar wel moe genoeg om te slapen en hiermee voorkom ik dat hij oververmoeid raakt.
Op deze manier ga ik door totdat Jurre 's avonds moe is (rond 20.00 uur) en pas ook weer de 'drie gapen regel'toe. Ik leg hem in bed met zijn knuffeltje, speentje in, aai hem over zijn bolletje en verlaat zijn kamertje. Hij jammert alleen als hij zijn speentje kwijt is.
Dit werkt bij ons perfect!Toen ik dit nog niet deed was het naar bedje gaan een enorme strijd.
Wat betreft het voeden, tja, dat ligt misschien aan je principes. Als jij alleen maar exact om de vier uur mag (dat is anders bij flesvoeding, dan heb je met een max te maken, toch?) voeden zou ik het cb bellen wat je mag doen.
Heel veel succes in ieder geval.