Hoi iedereen, dank jullie wel voor de tips!!!
San,
Wij bakeren jaro nu ongeveer 3 weken in en de ene keer lukt het al beter dan de andere keer. Protesteren doet hij meestal wel in het begin, maar wel al minder dan toen we ermee begonnen. Het schijnt dat ze drie dagen (ongeveer toch, hangt vast wel af van kind tot kind) moeten wennen eraan. Maar dan moet je wel proberen om hem die drie dagen telkens als hij gaat slapen in te bakeren, pas zo kunnen ze het gewoon worden. Zo staat het beschreven in het boekje 'Inbakeren brengt rust' van Ria Blom.
Wij hebben dus ook doorgezet. Nu gebeurt het dus wel nog dat hij in het begin huilt, maar dan troost ik hem even op de arm. Zodra hij stil is, leg ik hem in zijn bedje. Hij is wel nog wakker als ik hem neerleg. Soms begint hij in zijn bedje opnieuw met huilen, dan laat ik hem 10 minuten huilen. Vaak stopt hij na een 7tal minuten en valt hij in slaap. Andere keren moet ik hem er na tien minuten terug uithalen en dan begin ik weer van in het begin: weer troosten, wakker in bedje leggen,…
Ik merk wel duidelijk verschil in de duur dat hij slaapt: hij slaapt veel langer nu hij ingebakerd is!
Even doorzetten zou ik zeggen!!!
Succes, Veerle.