Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

640022 Vakantie

• Auteur

hoi allemaal, misschien zit ik niet op de goede site maar ik wilde weten of iemand mij kan aan(af)raden om een baby van 13 weken al mee te nemen naar Tjechie. Het is ongeveer 10 uur rijden met de camper en ik neem alles mee wat ze thuis ook heeft. Zijn er mensen bij die ook al weg gaan met zo'n jonge baby of ben ik te voorbarig en zal ik thuisblijven?

#3399350 Quote

Meid lekker gaan. Zeker als je met een camper gaat. Dan heb je genoeg vrijheid voor als het niet gaat.

Maar hoe nuchter je er zelf over doet hoe beter het zou gaan.

Ik zou het zeker doen.

Fijne vakantie.

Groetjes joyce mama van Mara

#3399351 Quote

hoi joyce
    bedankt!

#3399352 Quote

Hoi,

Gewoon gaan!!!

Wij zijn met onze eerste zoon ook op vakantie geweest toen hij 10 weken oud was. We hebben toen de caravan van mijn schoonouders geleend. Het ging prima.

Verder zijn we met hem met 6 maanden naar Egypte geweest, met 9 maanden op wintersport en met 11 maanden naar Spanje (strand, maar ook Barcalona), etc. etc.

Nu gaan we ook op vakantie en ditmaal met een zoon van vier en een babyzoon van 12 weken. Dit keer gaan we zelfs met de tent.

Veel succes en laat even weten hoe het gegaan is.

Groetjes Mirella

#3399353 Quote

hoi mirella,

zijn er nog speciale dingen waarvan jij zegt dat moet je bij je hebben. Bv. medicijnen ?
    bedankt in iedergeval voor je antwoord.

groetjes pauline

#3399354 Quote

Hoi Pauline,

Heb nog geen ervaring maar kreeg laatst en lijstje met daarop wat dingen als ors, thermometer en paracetamol. Kan zo snel niet meer verzinnen maar zal morgen ff kijken het staat ook op een site.

groetjes joyce

read more image Lees ook: Sprongetjes: de mentale sprongen van je baby in het eerste jaar
    #3399355 Quote

kijk eens op http://www.samenopvakantie.nl hier staan handige tips op.

#3399356 Quote

Die bedoelde ik inderdaad.

groetjes

#3399357 Quote

Hoi

Ik ben net terug van vakantie met onze dochter van nu 11 weken. Ze was negen weken toen we gingen vliegen naar Spanje. En het ging prima! Zelfs beter dan gedacht…waarschijnlijk omdat we zelf ook relaxed waren en dat had een goede uitwerking op Julia. Ze vond het zelfs helemaal geweldig om in een andere omgeving te zijn en heeft superveel geslapen, zelfs op het strand.

Handig om mee te nemen, vond ik: iets vertrouwds van thuis (knuffel oid); sunblock, zonnebrilletje en hoedje(tegen het felle licht), parasol, en veel rompertjes (rest van kleding nauwelijks nodig met warm weer)+ hydrofiele luiers. En niet te vergeten een muskietennet! Was ik de eerste avond vergeten en de volgende ochtend had ze twintig muggenbulten op haar wangetje.

Als je flesvoeding geeft is het handig om te checken of ze dezelfde voeding hebben in Tjechie, anders meenemen. De rest van verzorgingsartikelen, zoals luiers, doekjes etc hebben ze doorgaans allemaal wel.

Veel plezier!!1
    groetjes, charlotte

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct