Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

640023 Slapen 7 Maand - pagina 2

• Auteur

Hoi Joyce,
    mijn zoontje van nu 11 maanden heeft dat als een periode van 3 maanden gehad overdag sliep hij maar een half uur en 's nachts ook super slecht terwijl het daar voor heel goed ging, nu slaapt hij sinds 2 weken weer lekker zowel overdag als 's nacjts, dus het kan een periode zijn! Succes er mee, angela

#3399365 Quote

mijn zoontje van 5 maanden slaapt alleen ,s middags in bed. hij is om 6a 7 uur wakker 's ochtends en dan doet hij in de box een hazeslaapje en 's middags slaapt hij heerlijk in z'n bed en 's avonds gaat hij tusen 6 en 7 uur op bed. overdag is hij heel vrolijk. als je nu elke dag hetzelfde doet dan went hij eraan. kun je haar dan 's ochtends lekker in de box laten en als ze dan moe wordt een speentje geven (als ze die heeft dan). sommige hebben veel slaap nodig en anderen heel weinig. veel succes!

#3399364 Quote

Hallo Joyce,
    Ze is dan gewoon gezellig en vrolijk wacht ik inderdaad langer dan is het mis en is ze volgens mijn mening al over haar slaap heen.
    Dat met volle maag naar bed is inderdaad een goed idee, smiddags lukt dat wel alleen smorgens krijg ik het niet voorelkaar!
    Het ziet er nu zo uit:

07.30 opstaan en papfles, spelen tot ongeveer 09.00 uur dan op bed en is ze soms alweer om 9.30 klaar wakker (vandaag heb ik haar laten liggen en is ze na 30 miunten weer in slaap gevallen, dus moet nu maar even zien hoe het loopt ).
    9.30 aankleden en naar beneden wat drinken dan is ze wakker tot 12.30 dan gaat ze gelijk na het eten naar bed. Dan slaapt ze soms tot 14.00 en soms korter maar langer is echt een uitzondering. Dan is ze weer wakker en gaat ze na haar broodmalltijd van 17.00 uur meestal gelijk naar bed. Ze is dan boven ( soms valt ze in slaap en soms blijft ze ook wakker, neemt mijn man haar mee naar beneden dan is het mis, ik ben dan nl aan het werk)
    Tegen 19.30 doe ik haar bad en krijgt ze nog een flesje en valt dan heerlijk in slaap tot de volgende morgen 07.00 uur.
    Krijg er soms ook echt geen ritme in dan denk ik wel laat haar maar wat langer beneden dan is het de ene dag goed en de volgende dag weer helemaal mis.

Tips of kritiek is welkom.

Hoor graag van je.

Met vriendelijke groet,

Nicole.

#3399363 Quote

Hoi nicole,

Ik heb een dochtertje van 10 maanden en heeft vanaf de geboorte weinig geslapen. Nu slaapt ze overdag ook bijna niets.

Snachts slaapt ze ook nog niet helemaal door. Dus dat joudochtertje in ieder geval snachts slaapt is toch fijn. En inderdaad de ene slaapt veel en de andere weinig.

Als ze verder tevreden is zou ik me niet zo druk maken hoor en lekker van elkaar genieten. Het gaat allemaal al zo snel..

Groetjes.

#3399377 Quote

Hallo,

Zo dat was een lekkere ochtend!
    Weet niet wat er mis is maar het ritme van haar is duidelijk anders en probeer die dan ook maar te volgen.

Ze was om 10.20 wakker geworden toen heeft ze wat gedronken en fruithapje gehad, toen zijn we even wezen wandelen naar de winkel en ja hoor nog geen uurtje later gapen en wrijven in de oogjes! Heb het iets kunnen rekken totdat we thuis waren, toen heeft ze een flesje gehad want warme maaltijd is dan helemaal een drama! En nu 12.20 ligt ze weer heerlijk op haar bedje tot hoelaat??? heb geen idee maar we zullen het zien.

Nou het gaat er op lijken dat ze misschien een schema heeft zal het eens proberen te beschrijven.
    07.00 uur papfles
    08.00 slapen
    10.30 wakker fruithapje en wat te drinken
    12.00 maaltijd en een toetje
    12.30 slapen hoop tot een uurtje of 14.00
    14.30 wat lekkers en wat te drinken
    17.00 broodmaaltijd met flesje
    tja en dan weer het oude ritme?
    18.00 op bed en dan om 19.30 in bad en flesje en doorslapen tot de volgende ochtend.

Doe jij mara s'morgens of sávonds in bad?? Hoe doe jij het met slapen enzo als je een dagje weg gaat?

Groetjes Nicole

#3399376 Quote

Hoi Nicole,

Dat ziet er goed uit. Hoop dat het vanmiddag ook goed gaat.

Ben blij voor jou en voor je meisje want slaapje is goed voor ze hoor. En voor de mama ook.

Succes vanmiddag en geniet lekker van een vrolijk meisje.

groetjes joyce

#3399375 Quote

Hallo JOyce en Geriena,

Ik geef de papfles smorgens als ontbijt omdat Monica om 23.00 uur geen fles meer krijgt ze slaat netjes door vanaf 19.00 uur.

Goed even een verslagje van vandaag tot nu toe, ze is om 06.30 wakker geworden van het hoesten. Toen is ze bij ons in bed komen liggen. Om 7.15 heeft ze de papfles gehad. Tegen 08.00 werd ze zo vreselijk moe toen heb ik haar wat te drinken en wat fruithapje gegeven maar ze heeft alleen 1 slokje drinken gehad de rest wou ze nog niet hebben.
    Toen heb ik haar naar boven gebracht en is ze na wat woelen toch in slaap gevallen. Het is nu 10.20 en ze is nu net aan het wakker worden dus wat dat betreft ziet het er goed uit.

Anoniem;

Ben absoluut niet gefixeerd op het slapen, maar als jij hier met mijn dochter zou zitten zou je ook zeggen meid ga alsjeblieft even slapen. Ze gunt zichzelf geen rust dat idee krijg ik ze wil alles zien en meemaken. En tuurlijk gaan ze minder slapen maar het is niet zo dat een baby van 7 maand genoeg heeft aan 1 slaapje per dag die heel kort duurt. En ik ben me er ook van bewust dat je geen kinderen kunt vergelijken. Maar ik weet toch echt wel zeker dat mijn kindje moet slapen overdag anders houd ze het niet vol! Ze is dan zo over haar slaap heen dat ze er ziek van word. ( DAT HEEFT HAAR MOEDER NL OOK)

Groet van Nicole

Ga nu monica van bed afhalen.

#3399378 Quote

Het schema van Geriena komt nu ook wel aardig in de buurt bij die van mij. Maar geriena doe jij mitchel savonds of smorgens in bad??

Wij hebben de fles gewoon steeds een uurtje eerder gegeven, het ging prima.
    Moet er nu gewoon voor wakker maken als ze om 18.00 uur naar bed is gegaan.

Nou is mijn vraag aan jullie, gaat de fles van 20.00 er ook nog vanaf straks of wordt die vervangen door iets anders zoals een sapje of iets dergelijks??

Groeten van Nicole

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen