Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

640027 Helmpje - pagina 2

• Auteur

Hallo,

Onze dochter is nu bijna 9 mnd. en heeft sinds 2 maanden ook een helmpje voor een afgeplat hoofdje. Bij ons was fysiotherapie niet voldoende.

#3399411 Quote

zo'n helpmje moet toch voor de zesde maand priscilla. dat is tenminste tegen mij gezegd want na de zesde maand willen ze het eigenlijk niet meer doen. maar dan moet jouw dochter zeker een jaar lang dat helpmje ophebben of niet!! en moesten jullie dat zelf betalen of de ziekenfonds?!

#3399412 Quote

Hoi

Onze dochter heeft het helmpje gekregen met 7 mnd. Ons is gezegd dat helmpje in elk geval voor het 1e jaar gedragen moet worden, tussen de 3 en 6 mnd. wordt bijna nooit een helmpje aangemeten omdat het zich dan nog spontaan kan herstellen. Wij hebben deze informatie via het Sophia Kinderziekenhuis en tot nu levert het alleen maar goede resultaten!! Ze moet het helmpje in elk geval tot het 1e jaar 23 uur per dag ophebben. Tot die tijd zijn de schedelnaden nog open en is de vorm van het hoofdje nog te veranderen. Ik weet niet hoe extreem de afplatting is bij jouw zoontje maar als je de mogelijkheid hebt, doe het! Trouwens de kosten worden door het ziekenfonds vergoedt (de kosten zijn normaal ongeveer 1000 euro)

#3399413 Quote

Ook mijn zoontje had als gevolg van voorkeurshouding een afgeplat hoofdje. Iedereen had er wel een tip voor maar niets hielp. Ik heb ook wel eens gedacht dat het nooit meer goed zou komen. En zo ineens ging hij meer op zijn buikje liggen, rollen, kruipen en werd die kant van het hoofdje dus niet meer extra belast. Nu is hij 14 maanden, heeft veel haar en van zijn afgeplatte hoofdje zie je niets meer. Het is dus vanzelf goed gekomen.

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen