Kaylee (6 mnd 5 dgn) heeft dit ook gehad, maar niet zo'n helmpje. Maar ik kreeg het vermoeden toen ze ongeveer 3 weken was dat ze een voorkeurshouding naar rechts aan het ontwikkelen was…
Ook bij mij op het cb zeiden ze rustig van; wacht maar rustig af, trekt vanzelf wel bij als ze gaat zitten.
Ook zag ik, net als jij, geen verbetering en na constatering van een invallende verpleegster daar (bij het weeguurtje op het cb) heb ik direct 's middags de huisarts gebeld. Toen was ze ongeveer 8 weken oud.
De volgende dag ben ik er heen geweest met Kaylee en heb direct een doorverwijzing gehad naar de fysio toe. Deze zijn nu afgerond en het gaat nu al stukken beter, maar ik blijf alert.
Inmiddels begint het hoofdje van Kaylee al langzaam weer rond te worden, maar het duurt lang vind ik.
Zelf heb ik niet het idee dat ze achter loopt qua ontwikkeling ofzo.
Ik weet natuurlijk niet wat jouw kindje allemaal al kan en wat niet.
Kijk anders eens op de pagina van kiss-kinderen en op http://www.flaironline.nl en dan topic baby's is ook iemand die iets heeft geschreven over een redressie helm bij baby's.
Ik vind dit ook zo slecht van het cb, je bent dan net nieuwbakken moeder. Met veel dingen nog onzeker en je gevoel zegt dat het niet goed is en dan wordt er gewoon niet naar geluisterd. Ik ben zelf eigenwijs geweest en ben naar de huisarts gegaan en die heeft Kaylee ook nog bekeken hoe ze alles deed en daarna heeft hij mee en doorverwijzing gegeven voor de fysio. Waar ik een week later met haar terecht kon.
Ik wil je veel sterkte wensen, kan me ook zo goed voorstellen dat je daar hebt moeten huilen.
En soms denk ik dat mijn vader toch ergens wel gelijk heeft; bij het cb willen ze alleen maar model kinderen.
Geldt niet voor alle cb's natuurlijk.
Groetjes Angelique