Ik ben ook in april bevallen en herken het niet echt. Wij hebben ook wel wat meer gekibbel dan voorheen maar dat komt deels ook omdat het allemaal wat drukker is dan voordat de kleine er was.
Vergeet niet dat je nog last kunt hebben van de hormonen. Ik ben ook nog niet altijd mezelf en reageer soms anders dan voor de zwangerschap. En het ontzwangeren kan, geloof ik, wel 9 tot 12 maanden na de bevalling duren.
Je moet vooral blijven praten met je man. En omgekeerd natuurlijk. Denken jullie ook anders over de opvoeding van de kleine???
Wij hebben in de zwangerschap en er na (zo'n 5 1/2 maand erna)bijna geen sex gehad. Dit omdat het voor mij niet prettig was en het niet lukte. Ik ben later zelfs nog geopereerd omdat ik groeiend wild vlees had (komt vaker voor na de bevalling). Maar mijn man bleef geduldig wachten tot dat het wel allemaal kon en we waren vrij creatief om het maar zo te zeggen.
Zelf heb ik niet het idee dat het aan de sex ligt bij jullie, maar dat het wel meespeelt. Kan het zijn dat jullie andere verwachtingen hadden van een kleine? Of nog niet helemaal in een ritme zitten…
Ik probeer met je mee te denken hoor. En als je van hem houdt wil je natuurlijk niet scheiden, maar je zou toch met hem moeten gaan praten om te weten wat zijn gevoelens zijn voor jou. Misschien is relatie therapie iets voor jullie?
Veel sterkte in elk geval.
Groeten Angelique