Allereerst: luister naar je gevoel! Lees / luister naar tips en adviezen en probeer ze uit of leg ze naast je neer. Het is jouw kind en jij bent degene die bepaalt hoe je er mee omgaat!
In tegenstelling tot de vorige berichten, hebben wij het anders aangepakt bij onze dochter. Zij begon op een gegeven moment steeds te huilen als ik stond te koken. En in eerste instantie kon ook ik haar niet laten huilen. Op een gegeven moment hebben we dat echter tóch gedaan (nadat ik mezelf ervan overtuigd had dat ze geen vieze luier had, geen honger had etc.). Ik heb twee dagen met kromme tenen en het zweet op mijn rug in de keuken gestaan. Wat kostte het mij een moeite om haar toch niet op te pakken! Maar na die twee dagen was het over en heeft ze niet meer gehuild.
Deze zelfde tactiek hebben we toegepast toen ze na 3 maanden opeens 's nachts begon te huilen, terwijl ze anders al tot 06.30 uur doorsliep vanaf 23.00 uur! Uiteraard zijn we wel naar haar toegegaan om te kijken wat er evt. aan de hand zou kunnen zijn, maar we hebben haar niet uit bed gehaald.
Misschien vinden jullie mij nu een "ontaarde" moeder, maar het heeft wel gewerkt. Als onze dochter nu huilt, dan weten we dat er ook echt iets aan de hand is…