Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

640478 Zelf Vermaken

• Auteur

onze dochter 6 wkn moet zich (volgens de cb-arts)zelf zien te vermaken in de box.
    Tot nu toe hebben wij haar na elke fles zelf vermaakt voor ongeveer een half uur.En als ze ging huilen brachten we haar naar bed.
    Maar nu moet ze zichzelf leren vermaken,we moeten haar op de zij leggen met een kussen in de rug en moet ze zich vermaken met haar handjes of kleine knuffeltjes.Maar ze is pas 6 wkn en kan nog niks pakken en haar handjes komen meer per toeval voorbij vliegen.
    Na 5 minuten begint ze ook flink te krijsen.
    Ook op de buik leggen is geen optie.

Hoe leer je je kindje om zichzelf te vermaken??
    Ik heb het ook pas 1 keer geprobeerd,misschien moet ik wel elke dag oefenen????
    Wie heeft wat tips voor mij?

Kaartje

#3402128 Quote

Hoi
    Hoe moeilijk het ook is, blijf proberen!!! Anders heb je voordat je het weet een klein handebondertje. Ik heb op het kdv vaak meegemaakt dat kids zichzelf helmaal niet kunnen vermaken. Omdat er constant met ze gespeeld wordt. En dat is ook heel belagrijk hoor, maar ze moeten ook wel zichzelf kunnen vermaken.
    Succes ermee!!

#3402130 Quote

Huh? Ik snap het probleem niet. Ze is pas 6 weken. Haar ritme is dan toch nog voornamelijk drinken, slapen, drinken, slapen? En die half uurtjes die ze tussendoor wakker is, is toch een moment om ff te knuffelen, etc. Ik zou het met een korreltje zout nemen. Laat je niet onzeker maken door allerlei adviezen. Op haar leeftijd is elk huiltje reden genoeg om haar op te pakken. Je kunt haar nu nog niet verwennen. Op die leeftijd kunnen ze nog niet een relatie leggen tussen "aktie en reaktie". Dat begint pas rond de 6 maanden. Dus doe vooral wat je gevoel je ingeeft en vertrouw op jezelf. Ik vind het echt te zot voor woorden dat de CB arts je zoiets dergelijks heeft verteld. Mijn advies (en die kun je dus ook rustig in de wind slaan), je kunt je kindje nog niet verwennen, probeer dus aan te voelen wat zij wil, niet pushen. Op haar leeftijd hoeft ze zich nog niet te vermaken! Kop op meid….Jij bent de mama!

#3402131 Quote

hoi,

wij hebben toen onze zoon een paar weken oud was.. zo ongeveer 5 weken een acitivitie ding gekocht waar hij onder ligt.. met 3 van die dingen eraan waar ze naar kunnen grijpen.. hoe gek ook.. hij vond het prachtig.. soms 5 minuten soms 10 minuten en soms wel een half uurtje. en nog steeds, inmiddels is hij 5 maanden, vind hij het prachtig.. een gewone simpele hebben we, waar ook een spiegeltje aan hangt..

greta

#3402132 Quote

Bij ons was de babygym een groot succes. Zo'n ding met twee bogen met beestjes eraan. Eerst alleen om naar te kijken (10 minuten leuk) en later om naar te slaan en nog later om te pakken. Nu is het nog steeds leuk (bijna 7 maanden), maar dan om heel hard aan te trekken of tegen te schoppen.

#3402133 Quote

Ben het helemaal eens met Suus. Een kindje van 6 weken wil vaak alleen maar eten en slapen. Mijn dochtertje was ruim 3 maanden voordat ze zich een beetje kon vermaken in de box. Tot die tijd was ze tussen de voedingen amper een half uurtje wakker en dan was het even genieten.

read more image Lees ook: Sprongetjes: de mentale sprongen van je baby in het eerste jaar
    #3402134 Quote

Hoi,

Mijn zoontje is ook zes weken. Ik kan nog niet echt zien dat hij zichzelf kan vermaken. het is net wat jij zegt. Ze kunnen nog niets pakken. Ik zou als ik jou was niet te veel naar eht CB luisteren. Mij werd gezegd dat ik mijn zoon moest laten huilen als hij niet ging slapen. Ookal duurde dat meer dan een uur. Ik luister naar mijn eigen gevoel. Ik baker hem nu in en het gaat een stuk beter.

Dus luister naar jezelf

#3402135 Quote

Maar soms is het erg fijn om even je handen vrij te hebben, ook als ze wakker is!
    Mijn meisje was een slechte slaper, dus veel wakker overdag, ook met 6 weken (juist met 6 weken). Toen ze eenmaal haar handjes had ontdekt ging het een stuk beter, en ook met mij!

Misschien kan je van de speeltjes kopen met een belletje er in die je om de polsjes of de voetjes kan doen (met klittenband). Als ze dan (per ongeluk) haar handje wappert dan hoort ze dat dus ook. Wellicht dat ze er dan geïnteresseerd is raakt en zo dus steeds meer met haar handjes gaat spelen.
    Wat ook leuk is: een babygym. Van die bogen die boven hun gezichtje hangen. Daar kunnen ze op een gegeven naar gaan slaan en trappen.
    Wat we nu ook vaak doen met onze meid (16 weken), is haar in het wippertje zetten en dan die babygym over haar heen. Ook daar begonnen we met een week of 10 mee (had ik gezien op het kdv en dat vond ze leuk, dus nu thuis ook maar). Ze kan dan af en toe lekker geconcentreerd spelen. En is ze moe dan kan ze ook lekker in slaap vallen.
    Wat onze meid met 6 weken ook leuk vond, was tv kijken. Tekenfilms, of muziekclips waren favoriet. Als het maar snel beweegt, de beelden dus.
    Wat onze meid ook leuk vind is zo'n wagenspanner die op de kinderwagen en de maxi-cosi kan. Geweldig!! hebben we ook wel eens in d ebox gehangen aan de spijlen.

Succes. Misschien zijn dit wat activiteiten om zo e handen zelf vrij te hebben en om je kind te stimuleren met zelf spelen.

Sterkte en veel (speel)plezier!

Groeten van Marieke

#3402136 Quote

Hoi Kaartje,

Vind 6 weken toch wel erg klein hoor, om "zichzelf te vermaken". Tuurlijk moet je je kleintje stimuleren, dat is hartstikke goed (ik denk dan aan geluidsspelletjes, muziek, spiegel etc) maar als jij je kindje op schoot neemt is dat de mooiste manier van 'vrijetijdsbesteding'?
    Doe gewoon wat je hart je ingeeft
    groetjes van Mutti

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct